Uddeholm gör det möjligt att ladda elbilen i Hagfors

Uddeholm är måna om att minimera miljöpåverkan – stort som smått, från större perspektiv ned till detaljnivå. I takt med att försäljningen av elbilar ökar, behöver utbudet av laddstationer följa upp snabbt. För att möjliggöra för Uddeholms besökare att ladda sina elbilar och kunna färdas till verksamhetsområdet i Hagfors fossilfritt, har företaget under vintern installerat 12 st laddplatser om 22kW per plats.

Laddplatserna, som är placerade på Uddeholms besöksparkering vid huvudentrén, är inte enbart till för företagets kunder och leverantörer.

- Även allmänheten och Uddeholms anställda har möjlighet att nyttja laddplatserna. Då vi främst har kund- och leverantörbesök under dagtid, är ett tips till den som vill ladda sin elbil att nyttja laddplats under kvällstid och helger, när besöksparkeringen ofta står tom, berättar Pär Emanuelsson, VD.

I centrala Hagfors har det tidigare saknats laddplatser för elbilar. Nu kan Uddeholm erbjuda 12 st, vilket företaget känner stolthet över.

- Som världsledande verktygsstålstillverkare är det för oss naturligt att Uddeholm bidrar till att skapa en mer hållbar nutid och framtid. Att då kunna erbjuda kunder, medarbetare och allmänhet möjligheten att ladda sina elbilar vid vår anläggning, och därmed resa fossilfritt, gör att vi lever som vi lär. Tillsammans strävar vi ständigt efter att skapa lösningar som är hållbara, säkra och långvariga – för oss själva, våra kunder och samhället, avslutar Pär.

För att ladda elbilen vid Uddeholms besöksparkering krävs ett konto på Vattenfalls tjänst InCharge och betalning sker enkelt via app i telefonen.

• Värmland

För mer information om Uddeholm, följ oss på:

Eller läs mer på: Uddeholm.com

Uddeholm är världens ledande tillverkare av verktygsstål för industriverktyg. Det är ingen tillfällighet. I varje stålbit, i varje steg av processen, från råmaterial till slutprodukt, satsar vi hela vårt hjärta. Tekniken är viktig, kunskapen och produktutvecklingen likaså, men det handlar också om viljan och modet, kraften och framåtandan.

Det handlar om glöden inom oss – om kärleken till stålet!

Robert Gustafsson

Presskontakt Brand and Communication Manager +46 72 547 08 04