17 nya medborgarförslag inlämnade

Kommunfullmäktige har mottagit 17 nya medborgarförslag och beslutat om i vilken instans som de ska avgöras.

Medborgarförslag nr 43/2013 – Rollerderby-bana. Förslaget överlämnas till fritidsnämnden för beslut.
Medborgarförslag nr 44/2013 – Offentliggör alla handlingar kring kulturhusbygget. Förslaget överlämnas till kommunstyrelsen för beslut.
Medborgarförslag nr 45/2013 – Ny campingplats vid Lundåkern. Förslaget överlämnas till kommunstyrelsen för beslut.
Medborgarförslag nr 46/2013 – Umeå kommuns IT-avdelning ska installera LibreOffice på samtliga egenägda och inhyrda datorer åt tjänstemän, elever, politiker m fl. Förslaget överlämnas till kommunstyrelsen för beslut.
Medborgarförslag nr 47/2013 – Upprustning av paintballbanan alt bygga en ny. Förslaget överlämnas till fritidsnämnden för beslut.
Medborgarförslag nr 48/2013 – Ispark i Vänortsparken. Förslaget överlämnas till tekniska nämnden för beslut.
Medborgarförslag nr 49/2013 – Bygg ett bättre gym i Sävar. Förslaget överlämnas till Sävar kommundelsnämnd för beslut.
Medborgarförslag nr 50/2013 – Gör en arena av Skogsvallens IP i Sävar. Förslaget överlämnas till Sävar kommundelsnämnd för beslut.
Medborgarförslag nr 51/2013 – Omvandla ett område vid Lundåkern till stadsodling alt koloniodlingslotter. Förslaget överlämnas till kommunstyrelsen för beslut.
Medborgarförslag nr 52/2013 – Bygg en Noannas p-Ark med 8 årstider. Förslaget överlämnas till kommunstyrelsen för beslut.
Medborgarförslag nr 53/2013 – Utnyttja design/konsthögskolan som utställare under kulturhuvudstadsåret. Förslaget överlämnas till kulturnämnden för beslut.
Medborgarförslag nr 54/2013 – Att Stadsbibliotekets lokaler behålls och blir tillgängliga för föreningslivet i Umeå. Förslaget överlämnas till kommunstyrelsen för beslut.
Medborgarförslag nr 55/2013 – En täkt grusdepå under vintertid läggs upp vid återvinningscentralema. Förslaget överlämnas till tekniska nämnden för beslut.
Medborgarförslag nr 56/2013 – Ändra parkeringsförbudet på Västra Idrottsallén mellan Östra Kyrkogatan och Fredrikshögsgatan. Förslaget överlämnas till tekniska nämnden för beslut.
Medborgarförslag nr 57/2013 – Starta ett lärcentra i stadsbibliotekets nuvarande lokaler. Förslaget överlämnas till kommunstyrelsen för beslut.
Medborgarförslag nr 58/2013 – Trafiksituationen på Berghem. Förslaget överlämnas till kommunstyrelsen för beslut.
Medborgarförslag nr 59/2013 – När kommunen skall bygga nya lekparker bygg dem på en förskolegård. Förslaget överlämnas till tekniska nämnden för beslut.

Lennart Holmlund (S)
kommunstyrelsen