350 000 kronor till Sommarkul

Arrangemangsgruppen Umeå City får 350 000 kronor i stöd av kommunen för att genomföra evenemanget "Sommarkul" även denna sommar.

"Sommarkul 2011" är årets upplaga av ett årligen återkommande sommarnöje med olika aktiviteter och underhållning i centrum för alla åldrar under några veckor. Evenemanget är gratis och antalet besökare har ökat under flera år.

Kommunstyrelsens arbetsutskott stödjer evenemanget med motivet att det är ett brett och publikt evenemang som engagerar många, bygger upp ett trevligt och lättillgängligt nöjes- och aktivitetsutbud för invånare och besökare och gör Umeå till en levande kulturstad.

Arrangemangsgruppen Umeå City omfattar Umeå turistbyrå, flera andra verksamheter i Umeå kommun, Västerbottens-Kuriren och Umeå C.

Lennart Holmlund (S)
kommunstyrelsen