Fira med oss - Hissjö skola bjuder in till byafest

Onsdag den 28 maj kl. 12.30-15.30 firar familjedaghem, förskola, fritids, förskoleklass och skola i Hissjö sin egen by med tårtkalas, lekar och utställningen ”Porträtt av och i byn”.

Barn och elever i Hissjö skolområde har på olika sätt fått uppleva sin by genom skolenhetens verksamhet och i olika konstnärliga former beskriver de nu sin bild av byn.

–Vi vill ta vara på barnens kreativitet och energi och samtidigt ge dem en förståelse till hur kultur hänger ihop med vad vi gör och hur vi är, säger Maria Granberg, rektor på Hissjö skola.

Syftet med festen är att barnen i byn får visa sina uttryck av och i byn i  utställningen "Porträtt av och i byn", som varit ett övergripande tema för hela skolenheten under läsåret 13-14. Festen är också startskottet för ett samarbete med byn på olika sätt i olika sammanhang, där vuxna och barn får mötas kring beslutsfattande och utveckling av skolan och byn.

Festen hålls i byalogen invid idrottsplatsen i byn och är ett samarbete mellan Hissjö skolenhet, föräldraföreningen, byaföreningen och Hissjö handel.

Maria Granberg
Rektor Hissjö skolenhet