Framtiden för Curlinghallen diskuteras

Umeå Curling AB lämnade i veckan in en konkursansökan. Just nu för Umeå fritid, konkursförvaltaren och Umeå Curlingklubb en diskussion om framtiden för Curlinghallen.

Konkursboet kommer tills vidare att upprätthålla driften av anläggningen, men diskussioner kring framtida lösning pågår just nu mellan Umeå fritid, konkursboet och Curlingklubben. Förhoppningen är att Curlingklubben framöver ska kunna lägga större fokus på att utveckla verksamhet och föreningen.
- Vi håller just nu på att se över hur vi löser framtiden tillsammans med Curlingklubben. Det viktiga i sammanhanget är hur klubben ser på sin egen framtid. Från kommunens sida har vi förberett för tillsyn och skötsel av anläggningen men klubbens roll är viktigt för att anläggningen och föreningens aktivitet ska fungera, säger Stefan Hildingsson, fritidschef, Umeå kommun.

Stefan Hildingsson
fritidschef