Inbjudan till presskonferens: Umeå lanserar företagslots

Umeå kommun inför en ny tjänst, en Företagslots. Företagslotsen kommer att leda processen med att förenkla och samordna företagens kontakter med kommunen.

Företagslotsen är en viktig del i kommunens satsning för att erbjuda företagen en bättre samordnad och effektivare handläggning av företagen ärenden i kommunen. Arbetet utgår från den handlingsplan för främjande av lokalt företagsklimat som kommunstyrelsens näringslivs- och planeringsutskott antog i maj 2007. En av huvudpunkterna i programmet är att åstadkomma en utvecklad dialog mellan politiken och näringslivet.

Umeås nya företagslots presenteras vid en presskonferens imorgon onsdag den 24 november klockan 10.00 i Vardagsrummet på Rex i Umeå.

Varmt välkomna!

Roland Carlsson