Ny VD för UMEVA

Umeå Vatten och Avfalls styrelse har beslutat att anställa civilingenjör Tomas Blomqvist som verkställande direktör för UMEVA. – Det är trevligt att få förtroendet att leda UMEVA och tillsammans med medarbetarna få bidra till UMEVAS:s utveckling, men även att få möjligheten att vara med och påverka utvecklingen av Umeåregionen, säger Tomas Blomqvist som en kommentar till utnämningen. Tomas Blomqvist, 47, är idag anställd som stf Upphandlingsdirektör vid Vägverkets huvudkontor i Borlänge, men bosatt i Umeå. Han har haft ledande befattningar på lokal, regional, samt central nivå på olika orter inom Vägverket. – Med en ny ledning för UMEVA kan bolaget fortsätta med utmaningen att bli mer kundorienterat och bidra till långsiktigt hållbar miljöutveckling av Umeåregionen, säger Anders Sellström, vice ordförande i UMEVA. För mer information kontakta: Anders Sellström 070-540 12 12 Bertil Hammarstedt 070-675 68 60 Tomas Blomqvist 070-518 27 47 Jörgen Boman Pressinformatör Informationsenheten Umeå kommun 090-16 11 24 070- 669 00 10 jorgen.boman@umea.se