Ny verksamhetschef för Gator och parker

Ny verksamhetschef för Gator och parker i Umeå kommun blir Karin Isaksson. Hon tillträder den 1 mars.

- Vi ville ha en chef med gedigen erfarenhet och stor drivkraft, och det får vi nu, säger Johan Gammelgård , biträdande samhällsbyggnadsdirektör och en av dem som ingått i rekryteringsgruppen.

- Jag är glad att ha fått den här möjligheten, säger Karin Isaksson. Jag ser fram emot att få arbeta inom ett spännande område hos en arbetsgivare med visioner för framtiden, och vill med mina erfarenheter bidra till att vi tillsammans löser framtidens utmaningar på allra bästa sätt.

Erfaren ledare med förmåga att utveckla

Inriktningen har varit att hitta en kandidat som kan driva den strategiska utvecklingen och anta de utmaningar som Gator och parker står inför, bland annat kvalitetsarbete och fokusering på kostnadseffektivitet.

Rekryteringsgruppen har sökt en erfaren ledare med förmåga att driva utvecklingsprocesser och som kan skapa resultat i ett samordnat ledarskap med kompetensledaren, i dialog med medarbetarna, och i samverkan med andra aktörer.

Utbildad vid Umeå Universitet

Karin Isaksson kommer från Umeå, bor på Teg, och är i grunden utbildad civilekonom vid Umeå Universitet. Hon var tidigare logistikchef i Umeå för ICA Sverige AB och arbetar sedan 2007 centralt inom ICA med placering i Stockholm.

Nuvarande verksamhetschef Carl Arnö får i samband med detta möjligheten att fokusera på sitt uppdrag som projektchef i kommunen.

Johan Gammelgård
Biträdande samhällsbyggnadsdirektör