Föreningar utbildas inför SM-veckan 2014

Torsdag 21 februari anordnar SISU Idrottsutbildarna en temakväll för föreningar i Västerbotten om hur man skapar bra arrangemang. Temakvällen är en del i arbetet mot SM-veckan 2014, där just föreningarnas arrangemang kommer att bli en viktig pusselbit i den stora idrottsfesten.

Under kvällen föreläser Simon Dahl, evenemangsansvarig vid Visit Umeå, om vad som kännetecknar ett bra arrangemang och hur man finansierar sitt arrangemang. Kvällen kan ses som ett inspirerande avstamp för föreningar att bestämma sig för att vara arrangör under SM-veckan. Men oavsett delaktighet i den kommande SM-veckan är alla föreningar välkomna på temakvällen.

Fyra delar i utbildningspaket inför SM-veckan 2014
Inför SM-veckan arrangerar SISU Idrottsutbildarna ett utbildningspaket för alla SM-arrangörer och intresserade idrottsföreningar. Utbildningskvällarna kommer ha fyra teman: Ett bra arrangemang, Utövarfokus, Media och kommunikation samt Värdskap. Utöver det erbjuder SISU Idrottsutbildarna varje enskild förening hjälp att förbereda sig och utveckla sitt arrangemang så att vi är redo inför folkfesten 2014.

Tid: Torsdag 21 februari klockan 17.00-21.00
Plats: Folkets Hus, Umeå

För mer information om temakvällen, kontakta:

Anna Jonsson
SISU
Idrottsutbildarna Västerbotten
anna.jonsson@vbidrott.rf.se

För mer information om SM-veckan 2014, kontakta:

Outi Krekula
Projektledare