Umeå medverkar i Earth Hour nästa år också

I lördags släcktes delar av Umeås offentliga belysning ner. Det var ett led i manifestationen Earth Hour, som kommit till för att väcka debatt om energifrågan. Under fullmäktiges sammanträde idag beslutade Umeås politiker att Umeå ska delta också kommande år.

Att Umeå deltog i årets Earth Hour är ett resultat av att kommunstyrelsen tidigare i vinter ställde sig bakom Alliansen motion om att Umeås skulle vara med.

För mer information kontakta:
Anders Ågren (M)

Lennart Holmlund (s), kommunstyrelsens ordförande
090-16 12 01, 070-5504785
lennart.holmlund@umea.se

Jörgen Boman Pressinformatör Informationsenheten Umeå kommun 090-16 11 24 070-669 00 10 jorgen.boman@umea.se