Nyhet -

Blomsterlandet har lanserat ny e-handel och ger kunderna makten över leveransen med hjälp av Unifaun DeliveryCheckout!

I februari 2020 lanserade Blomsterlandet sin nya e-handel med hjälp av e-handelsbyrån Valtech. Den nya sidan är byggd i Episerver och front-end byggd i React. Målet var att lansera en ny lösning för att kunna möta behoven hos morgondagens kunder och samtidigt utveckla Blomsterlandets kunderbjudande på nätet. Under våren när pandemin blev alltmer påtaglig lanserade Blomsterlandet en tjänst där man kan beställa på nätet och hämta utanför butiken, en så kallad drive-in lösning. För att snabbt ställa om och erbjuda drive-in lösningen i webbutikens kassa, och även smidigt kunna introducera nya leveransalternativ valde man att implementera Unifauns leveransväljare, Unifaun DeliveryCheckout. Resultatet har blivit succé!

”Vi är väldigt glada att vi lanserade vår nya e-handel innan pandemin bröt ut, eftersom en del kunder förståeligt valt att inte besöka butikerna p.g.a. covid-19. Nu kan vi fortfarande hjälpa våra kunder genom att de enkelt kan köpa sina blommor och växter online. Att vi även implementerade Unifaun DeliveryCheckout och då kunde erbjuda kunderna drive-in lösningen har också varit väldigt bra och varit väldigt uppskattat av våra kunder”, berättar Tirdad Zadeh, E-Handelschef på Blomsterlandet.

Blomsterlandet har sålt blommor och växter sedan 1989 och är idag störst i Sverige med 61 butiker och e-handel. De erbjuder många olika typer och storlekar av växter och en hel del kräver varsam frakthantering. Med Unifaun DeliveryCheckout kan nu kunderna, förutom drive-in lösningen, själva välja det alternativ som passar dem bäst. Blomsterlandet har också möjlighet att utan utveckling, enkelt lägga till, förändra och styra texter och budskap kring leveransalternativen i kassan.

”Genom att utmana oss själva, lyssna på våra kunder och driva förändring med hjälp av digitala hjälpmedel, så har vi verkligen lyckats vässa vårt kunderbjudande. Kombinationen av en stark e-handel ihop med flera leveransalternativ där kunden väljer själv fungerar klockrent. Detta är givetvis en av faktorerna som har bidragit till en bättre kundupplevelse och en förbättring av konverteringsgraden, berättar Tirdad vidare”

”Unifaun DeliveryCheckout är en snygg lösning som verkligen lyfter köpupplevelsen. Vi är glada och stolta att Blomsterlandet nu gett oss chansen att hjälpa dem med detta” – Maria Lundmark, Key Account Manager på Unifaun.

KONTAKT:
Unifaun: