​MQ MARQET ger kunderna fler alternativ för hemleveranser

MQ MARQET har fortsatt uppdatera sin e-handel och i utvecklingen av den erbjuds nu kunderna fler alternativ för leveranserna hem. Detta för att öka kundnöjdheten men också öka konverteringsgraden.

I arbetet med att vidareutveckla e-handeln har MQ MARQET tillsammans med KnowIT, Viskan, DHL och Unifaun valt att implementera en ny fraktväljare, Unifaun DeliveryCheckout. Det gör att kunden nu kan välja exakt vilket leveransalternativ som passar dem bäst. Med den nya lösningen kan MQ själva lägga till och ta bort leveransval baserat på kundernas önskemål och behov. Förutom möjligheten att välja fler fraktalternativ erbjuds nu även möjlighet att spåra och få leveransstatus på sina beställningar i Unifauns app, Mina Paket. Det innebär att alla leveranser från MQ oberoende transportör går att spåra i appen. Efter varje leverans ges kunderna möjlighet att lämna feedback på sin leveransupplevelse direkt i appen. På så sätt får MQ in värdefull feedback från kunderna.

MQ MARQETS leveransalternativ kommer stegvis att växa med fler transportörer och leveranssätt men just nu används främst PostNord och DHL. Fokus i närtid är att kunna erbjuda fler alternativ för leveranser hem till kunderna.

”För oss på MQ MARQET är kundens behov i fokus och vårt mål har varit att optimera såväl e-handelssidan som logistiken. Tack vare Unifauns lösning DeliveryCheckout så har vi fått en flexibel lösning som är både enkel att administrera och ger kunden stor valfrihet. Det är precis vad vi har eftersökt”, berättar Mattias Liljenberg e-handelschef på MQ MARQET.

MQ MARQET kommer med Unifaun DeliveryCheckout även få möjlighet att leverera e-handelspaket från sitt rikstäckande butiksnät. Butikerna kommer att lyfta leveransupplevelsen ytterligare för kunderna.

"Det känns oerhört bra att MQ valt att samarbeta med oss och implementera både Unifaun DeliveryCheckout och appen Mina Paket i sin leveransupplevelse. När MQ MARQET väljer att använda våra delivery managementlösningar bekräftar det att våra produkter är relevanta för dagens e-handel, och fyller ett behov som både konsumenter och e-handlare efterfrågar.” säger Lars Karlsson, Enterprise (e)Commerce Team, Unifaun.

Kontakt:
Unifaun AB
Lars Karlsson
Enterprise (e)Commerce Team
lars.karlsson@unifaun.com

MQ MARQET
Mattias Liljenberg
E-handelschef på MQ MARQET
mattias.liljenberg@mq.se

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 210 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen och Benelux.

www.unifaun.com