​Limitato väljer nu Unifauns DeliveryCheckout för att förbättra kundernas köpupplevelse

Limitato är ett Göteborgsbaserat företag som ägs och drivs av grundarna Gustav Peterson och Emrik Olausson. Affärsidén kom de på under sin studietid på Högskolan i Jönköping. Den går ut på att samarbeta med världskända artister, konstnärer och fotografer och trycka upp en del av deras verk på kläder och sen sälja det i begränsad upplaga. Kläderna säljs över hela världen både i exklusiva fysiska butiker som till exempel NK i Sverige och Harrods i England. Men också via den egna e-handelsbutiken som är byggd på Shopify.

För att förbättra kundernas köpupplevelse har nu Limitato valt Unifauns lösning för leveransalternativ, Unifaun DeliveryCheckout. Den skall integreras i kassan på webbutiken och på så sätt kommer deras kunder helt själva kunna välja exakt hur deras varor skall levereras, med vilken transportör och fraktsätt.

- Jag har samarbetat med Unifaun tidigare med ett annat bolag där vi implementerade deras DeliveryCheckout och är väldigt nöjd med resultatet därifrån. Så när vi nu diskuterade hur vi skall öka kundupplevelsen för Limitato så var Unifauns DeliveryCheckout nästan en självklarhet, berättar Eric Groop, Marknadsansvarig på Limitato.

En av de mest kända artisterna som Limitato samarbetar med är Terry O'Neill. Han har varit i frontlinjen för kreativ berömmelse i över 50 år, och för att nämna några av hans verk som går att köpa via Limitato är det bilder av film och rock n roll-legender som Raquel Welch och den avlidna David Bowie. Kläderna som används för trycken är av absolut högsta kvalitet och tillverkas av ett familjeägt företag i Portugal. De använder organiska råvaror och har väldigt bra anställningsavtal, vilket är mycket viktigt för Limitato.

- Vi är väldigt glada att Limitato nu skall komma igång med vår tjänst Unifaun DeliveryCheckout. Vi är säkra på att deras kunder nu inte enbart får kläder med konst av högsta kvalitet, utan också en köpupplevelse av högsta nivå, säger Lars Karlsson, kundansvarig på Unifaun.

För mer info kontakta:
Unifaun AB
Lars Karlsson
Enterprise (e)Commerce Team

Limitato AB
Eric Groop
Head of Marketing

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 210 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen och Benelux.

www.unifaun.com