Unit4 utser ny Sverigechef

Unit4 har utsett Finn Olav Følling till ny chef för Unit4 Sverige. Finn har arbetat på Unit4 sedan 1999, initialt som säljchef för den norska organisationen, men har sedan dess haft flera nordiska roller. Nu tar han över rodret för den växande svenska organisationen.

Finn Olav Følling har genom åren haft en mängd ledande roller inom Unit4, och besitter bred kunskap och stor erfarenhet kring den internationella, nordiska, norska samt svenska organisationen, som är till stor tillgång för Unit4s vidare tillväxtresa.

– Unit4 AB är ett spännande företag som utvecklas väldigt snabbt, säger Finn. Vi är en stor organisation med kompetenta och duktiga medarbetare som betjänar en stor kundbas. Unit4 har levererat marknadsledande affärslösningar för tjänste- och projektorienterade företag samt offentlig sektor i mer än 20 år - och det kommer vi fortsätta att göra.

Att vara del av en global koncern har gett Unit4 utvecklingsresurser och produkter som ytterligare stärker vår position som ledande leverantör av affärssystem, och vi har idag en mer spännande produktportfölj än någonsin.

– Jag går in i rollen som ledare för Unit4 i Sverige med både entusiasm och ödmjukhet och ser verkligen fram emot ett fortsatt samarbete 2017!

Jeremias Jansson är fortsatt nordisk chef, men kliver samtidigt upp i organisationen med den nya titeln Regional President Continental Europe.

• Företagsinformation

• finn olav følling
  • unit4 sverige

Unit4 är en ledande leverantör av affärssystem byggda för serviceinriktade branscher. Med årliga intäkter på 500 miljoner euro och över 4 100 anställda runt om i världen levererar Unit4 ERP-system, branschfokuserade och bäst-i-klassen lösningar till tusentals kunder. Dagligen använder olika tjänsteföretag och organisationer inom utbildningssektorn, offentlig sektor, ideell verksamhet, fastighet och finans, lösningar från Unit4. Unit4 - Affärssystem byggda för människor.