Harald är ett flexibelt rum för både möten och mingel. Perfekt för dryckesprovningar eller sällskapsspel.

Lyxigt mötesrum med eldsjäl

Vårt nya vackra mötesrum Harald är döpt efter Kooperativa Förbundets första studieledare Harald Elldin som var rektor på Vår Gård 1924-59. Han lät människor ta del av estetik, konst och kultur jämsides med effektivitet och försäljning och menade att vi skulle göra ett bättre jobb om vi kände en mening, ett sammanhang och en koppling till historien. Han införde nya pedagogiska metoder som t.e.x. grupparbetet som vi idag är så välbekanta med. Mötet mellan människor får idéer och kreativitet att uppstå. Hans värderingar lever kvar än idag och Harald Elldin är en viktig del av vårt kulturella arv. En eldsjäl.

Harald är ett unikt litet mötesrum för inkluderande samtal och mingel. Här har vi skapat en hemtrevlig miljö med fokus på harmoni genom avskalad modern design. Med naturliga material som läder, valnöt och textil i jordnära toner blir atmosfären varm och inbjudande. Rummet är byggt som en studio i öppen planlösning med ett stort bord för 8 personer och en platsbyggd bokhylla längs bakre väggen. Hylla och bord är lokalt tillverkade av K.F.K snickeri som skapar unika möbler av hög kvalité. Den vackra skänken kommer från Zanat, ett designföretag från den lilla byn Konjic i Bosnien-Hercegovina som med lång hantverksmässig tradition fokuserar på universell hållbarhet. Zanat syns även på Nationalmuseet i Stockholm för sitt genuina hantverk. Äkta träslag blir bara vackrare med åren och ger en lång hållbarhet.

Harald passar den mindre gruppen som vill ha en exklusiv upplevelse i privat och avskild miljö. I rummet ingår alltid frukt och fika, men det går även bra att få både lunch och middag serverad här som en extra guldkant. Loungen erbjuder en skön soffhörna med tv och ljudsystem. Här finns både sällskapsspel, vinkyl och espressomaskin att tillgå. Perfekt för mingel och avkoppling. Varför inte ha en dryckesprovning som aktivitet eller beställ er egen bar med valfri dryck? Ett flexibelt rum med många möjligheter som passar lika bra för en daglig konferens som för ett kvällsevent.