Köket på Vår Gård bjuder in till No Waste, Just Taste.

No Waste, Just Taste - årets mest hållbara middag är tillbaka

Vad kan du få ihop av dina överblivna råvaror i kylen? Kanske har du kvar gårdagens bröd, några morotsändar och lite potatis. Hamnar dom i komposten eller improviserar du fram en helt ny rätt?

I köket på Vår Gård har kockarna tagit vårt hållbarhetstänk ett steg längre och skapat ett unikt middagsevent med fokus på noll matsvinn. Vi kallar det No Waste, Just Taste för det är precis vad det är - en kulinarisk avsmakningsmeny skapad av enbart överblivna råvaror som förvandlas till innovation på en tallrik.

Våra räddade råvaror kommer från vår lokala Coop Orminge och skänks någon dag före tillagning. Då inget kan beställas i förväg får kockarna en utmanade uppgift att sätta ihop en meny på det som finns att tillgå kvällen före eventet. Det kan bli allt från nio och upp till tolv rätter. Lite som att koka soppa på en spik. Man tar vad man har.

Den 20 mars är det dags för årets första No Waste, Just Taste. Var med och upplev vår mest spännande och hållbara smakupplevelse någonsin. Menyn presenteras vi bordet och våra passionerade kockar delar gärna med sig av tips och tricks för inspirerade vardagskockar.

Välkomna till årets mest hållbara middagsevent!