Bageri & Vincafé på Vår Gård i ljus, modern design

​Ett nytt Bageri & Vincafé står redo på Vår Gård

Längst ut i Saltsjöbaden ligger hotell och konferensanläggningen Vår Gård, knappt synlig bakom lummiga ekar och med havet som bakgrund. Här har det pågått en stor ombyggnation under sommaren och resultatet blev ett sprillans nytt Bageri & Vincafé som ersatt den gamla lobbyn på entréplan.

När man stiger in i den öppna ljusa lokalen slås man av en doft av framtidsvisioner, kreativitet och enkelhet blandat med nybakat bröd och målarfärg. Vår Gårds VD Kadi Upmark berättar om den första förvandlingen mot en bredare marknad.

- Vår ambition är att skapa en inbjudande och folklig plats både för Saltsjöborna och den tillresta konferensgästen. Vårt nya Bageri & Vincafé är starten av den pågående resan. Här kan den lokala besökaren komma förbi på en söndagsfrukost med familjen eller svänga förbi på en lunch eller vinkväll med kompisgänget.

Färgerna i caféet går i ljusa harmoniska toner som påminner om vårt nordiska arv med material som trä, läder och textil. Intrycket blir genuint och välkomnande. Med öppen planlösning har man också skapat en flexibel möblering som idag är omsorgsfullt genomtänkt för goda avstånd.

- Miljön skall kännas levande och inkluderande samtidigt som den andas lugn och avkoppling. Vår önskan var att skapa en rogivande koppling till naturen, platsen och hållbarhet genom skandinaviskt hantverk med fokus på detaljer. Här finns en äkta stolthet, säger Kadi.

Även den långresta gästen som är nyfiken på en utflykt mot en ny destination med naturskön omgivning och spännande smakupplevelser borde ta sig tid att leta sig fram till Saltsjöbadens undangömda pärla.

I vacker skärgårdsmiljö endast 15 minuter från Stockholm ligger prisade hotell- och konferensanläggningen Vår Gård Saltsjöbaden. En plats för möten mellan människor med fokus på hållbara upplevelser. Här finns en lång historia, där vackra miljöer, storslagen konst och kulinariska matupplevelser följt med genom åren. Läs mer på www.vargard.se.