Årets SSQ Award för Suverän service till Vår Gård

Konferenshotellet Vår Gård Saltsjöbaden har tilldelats årets SSQ Award i kategorin Suverän service. Dessutom tog de hem samtliga hedersomnämnanden för kvalitetsarbete kring områdena marknad, kundsynpunkter och klagomål, miljöarbete och medarbetare.

Motiveringen till priset för Suverän service lyder:
”Åsa Hansson hade det lilla extra, med sitt pigga och glada sätt fick hon mig verkligen att känna mig välkommen. Hon berättade så målande om anläggningen att jag blev nyfiken och ville komma dit och uppleva stället. Det hela förstärktes sedan av en mycket genomarbetad och snyggt paketerad offert. Nästa gång jag ska boka konferens ringer jag Åsa på Vår Gård!”

SSQ Award står för Scandinavian Service and Quality Award och är ett kvalitetsutvecklingsprogram för hotell- och mötesindustrin. SSQ Award utvärderar över 2000 faktorer hos de deltagande företagen. Bland annat görs utvärderingen med hjälp av gästenkäter, medarbetarundersökningar samt så kallade ”mystery shoppers” och ”mystery callers” som utvärderar verksamheten i smyg.

Vår Gård Saltsjöbaden har tagit ett strategiskt beslut att delta i SSQ fram till 2013 för att säkerställa kvaliteten på sin verksamhet.

– Vi är oerhört stolta över att få priset för Suverän service. Det visar definitivt att vi är på rätt väg. Att vi dessutom tog hem hedersomnämnandena i samtliga kategorier är väldigt roligt. SSQ är ett mycket bra verktyg för att utveckla servicen och kvaliteten på Vår Gård Saltsjöbaden. Det hjälper oss att hela tiden utvärdera och kunna förbättra det vi levererar till både kunder och medarbetare, säger Katarina Romell, VD för Vår Gård Saltsjöbaden.

För mer information, vänligen kontakta:
Katarina Romell, VD för Vår Gård Saltsjöbaden
E-post: katarina.romell@vargard.se

Alldeles vid Baggensfjärden och bara 15 minuter från Stockholm ligger Vår Gård Saltsjöbaden. Vår Gård har konferenslokaler för såväl stora som små möten samt 139 hotellrum med tapeter och tyger från Ralph Lauren. Konsten är unik, här samsas Chagall och Grünewald med contemporary art. Läs mer på www.vargard.se.