Veg Techs montörer lägger sedumtak i Lysekil

Veg Tech monterar stora ytor sedumtak i Lysekil

Vi tackar för förtroendet. I veckan monterar Veg Tech sedumtak på nya äldreboendet Fiskebäck i Lysekil. En sedumyta på 5319m². Ett nytt byggprojekt som blir inflyttningsklart hösten 2020 med 80 nya lägenheter. Äldreboendet kommer att ligga naturnära vilket gör att byggnaden tillsammans med sedumtaket kommer smälta fint in med övrig natur.

Gröna taksystem från Veg Tech har flera goda miljöeffekter så som fördröjning av dagvatten, ger lägre ljudbild, gynnar biologisk mångfald och bidrar till en grönare stad.

Byggherre är KHF Lysekils omsorgsbostäder
Totalentreprenör är Riksbyggen som utförs av Hansson & Söner Entreprenad