Svenska stjärnor går samman i unik konsert för miljön

Svenska stjärnor går samman i unik konsert för miljön

Helen Sjöholm, The Real Group, Janne Schaffer, Babben Larsson, Anders Lundin och Magnus Carlson från Weeping Willows. Den 3 maj på Cirkus i Stockholm bjuder de folkkära artisterna på en storstilad konsert där hela överskottet går till Vi-skogen. I dag släpps biljetterna.

– Jag gör det här för att stödja och synliggöra Vi-skogen. Det är en organisation som förbättrar miljön och livssituationen för människor i utsatta områden. Jag är stolt ambassadör för Vi-skogen och vill bidra till att fler får upp ögonen för det fantastiska arbete som sker i östra Afrika. Träden ger liv – så låt oss plantera! säger Helen Sjöholm om konserten som görs i samarbete med Artister för miljön.

Biljetterna till ”Pengarna åt skogen” släpps i dag på Ticnet.se och målet är att konserten drar fullt hus. Då kommer de 1 600 personerna i publiken bidra till att plantera 10 000 nya träd runt Victoriasjön i östra Afrika – träd som både förbättrar klimatet och bekämpar fattigdom genom att ge tusentals människor mat, inkomster och skydd mot häftiga oväder.

Babben Larsson, som tillsammans med Anders Lundin är konferencier för kvällen, har varit engagerad i Vi-skogen länge.

– Det har blivit ett och annat träd planterat genom åren, så när jag varit i Östafrika har jag lagt in besök hos bönder i projekten och även träffat en del av de anställda på plats. Man vill ju se att pengarna verkligen blir fysiska träd, och det blir dom! säger Babben Larsson.

Konserten hålls söndagen den 3 maj klockan 18.00 på Cirkus och är ett samarbete mellan Artister för miljön, Cirkus och Vi-skogen. Cirkus ställer sin scen till förfogande till självkostnadspris. Regisserar gör Anders Butta Börjesson och kapellmästare är Peter Ljung. Till kvällen erbjuder Cirkus en ekologisk specialmeny komponerad av Rune Kalf Hansen.

Biljetter:
Biljetter till ”Pengarna åt skogen” släpps i dag den 20 februari och säljs via Ticnet.se. En biljett kostar 350 kronor exklusive expeditionsavgift.

Pressbilder bifogas. För kontakt med artister eller ytterligare information - vänligen kontakta:
Tel: 070 107 43 17, Mejl: marcus.lundstedt@viskogen.se

Vi-skogen är en svensk biståndsorganisation som genom trädplantering och stöd till bönder arbetar med att bekämpa fattigdom och förbättra miljön runt Victoriasjön i östra Afrika. Sedan starten 1983 har organisationen bidragit till att plantera 100 miljoner träd och förbättrat livet för 1,8 miljoner människor. www.viskogen.se

Artister för Miljön - ett nätverk med konstnärligt yrkesverksamma, engagerade artister som vill bidra till en långsiktigt hållbar utveckling. Vi sprider kunskap och engagemang på ett lustfyllt sätt kring miljö- och hållbarhets- frågor - till artister och via artister! En hållbar värld – är inte bara ett måste utan något att verkligen längta till! www.artisterformiljon.se