Viasats utskick uppskattas av kunderna

På Viasat har man stort fokus på att uppskatta och belöna kunder. Utöver det självklara – att man ska få njuta av riktigt bra TV utan krångel – ska kunder hos Viasat alltid känna att man gjort rätt val. Viasats senaste utskick har både uppmärksammats och uppskattats av kunderna enligt en nyligen genomförd mätning.

Under de senaste månaderna har Viasat i samarbete med reklambyrån ROI framställt och skickat ut direktreklam med lite annorlunda utseende. I syfte att uppmärksamma kunderna om OnDemand-tjänsten Viaplay i digitalboxen skickades exempelvis en så kallad fjärrkontrollsförenklare ut. Genom att stoppa ner Viasat-fjärrkontrollen i utskicket kunde kunder på ett enkelt sätt hitta rätt knapp för att tillgå Viaplay, och därmed få filmer, serier och Playkanaler att se när det passar. I samband med utskicket erbjöds kunderna ett antal gratis filmer från Viaplay.

Ett annat exempel på samma tema är ett utskick som gick ut under september månad till alla de som varit kunder hos Viasat i fem år eller mer. I detta fick kunderna möjlighet att skrapa fram olika erbjudanden och välja mellan att få en ny fjärrkontroll, trådlöst Viaplay-kit, rabatterad Samsung Galaxy Tab 10.1 med mera.

”Vi jobbar hårt för att ge våra kunder största möjliga uppskattning. Självklart ska man kunna njuta av TV-underhållning i perfekt kvalitet och om något krånglar ska vi erbjuda kundservice i världsklass. Utöver det anstränger vi oss för att förgylla tiden som kund hos Viasat genom att kontinuerligt bjuda på fina överraskningar från Viasat Ger Igen” säger Hans Skarplöth, VD Viasat Sverige.

En undersökning gjord av Bring Citymail, som även skött distributionen av utskicken till Viasats kunder, visar att utskicken både uppmärksammas och uppskattas av kunderna. Hela 91% av de tillfrågade minns att de fått hem fjärrkontrollsförenklaren, medan 85% minns att de fått hem skrapkods utskicket. Ett genomsnittligt DR uppmärksammas av 68%. Av de tillfrågade svarade 66% att de tyckte om utskicken, till skillnad från 42% som är genomsnittet för ett utskick. På frågan hur kunderna helst tar emot information från Viasat svarar 36% att de vill ha information hem i brevlådan, 31% vill ha e-mail och 12% svarar att man vill ha information från hemsidan.

Sedan en tid tillbaka erbjuder Viasat något som kallas Viasat Ger Tillbaka. Det är en samlingsplats för alla de olika initiativ som görs för att Viasats kunder alltid ska känna sig uppskattade och belönade. Under det senaste året har Viasat besökt bland annat Malmö, Göteborg, Umeå och Örebro för att bjuda in till fest med sportsändningar i 3D-kvalitet samt till biovisningar. Kunder till Viasat har fått gratis filmer från Viaplay, rabatt och förköpsmöjligheter till diverse sportevenemang samt en hel del annat. Utöver detta bjuds Viasats Guldkunder på 3 månader av totalpaketet på Viaplay.se.

• viasat ger tillbaka