Viasat och C More tecknar avtal

Idag tillkännages att Viasat och C More tecknar distributionsavtal för IPTV i stadsnät. Från och med i höst  kan Viasat erbjuda C Mores kanalutbud till hushåll som ser på TV via IPTV i stadsnät och har Viasat som operatör.

Viasat paketerar och distribuerar TV-utbud via parabol, bredbands-TV och över öppet internet i tjänsten Viaplay. C More erbjuder ett antal film-, serie- och sportkanaler och har hittills funnits tillgängligt hos alla de större svenska TV-operatörerna förutom Viasat. Från och med i höst kan de Viasatkunder som ser på TV via IPTV i stadsnät också få tillgång till C More.

”Vi är oerhört glada över detta unika avtal. För oss är det fantastiskt att äntligen kunna erbjuda det totala utbudet av sport, film och serier. Nu har du full valfrihet oavsett om du vill följa Allsvenskan eller Premier League eller om du vill se Elitserien eller NHL. Vi tror givetvis att våra kunder som har Viasats bredbands-TV kommer uppskatta detta samtidigt som detta avtal visar på vår ambition att satsa på den öppna stadsnätsmarknaden” säger Jonas Karlén, VD Viasat Sverige.

”Vårt mål är att C Mores utbud av storfilmer, seriepremiärer och förstklassig sport skall vara så lättillgängligt och enkelt att köpa som möjligt. Att  bredda vår distribution i stadsnätsmarknaden genom ett avtal med Viasat är ytterligare ett steg i den riktningen", säger Jonas Lönnquist, Sverigechef C More.

Avtalet trädde i kraft 31 maj och nu inleds arbetet för att kunna erbjuda C More-kanalerna till alla hushåll som ser på bredbands-TV där man har Viasat som TV-operatör. Kanalerna beräknas vara på plats i höst, Viasat återkommer med lanseringsdatum efter sommaren. Läs mer om bredbands-TV från Viasat här.

• cmore
  • stadsnät