Improvera satsar i Videum Science Park och Stockholm

Nedslag i Videum Science Park

Improvera kompetensstärker beslutsfattare genom utbildningar för vd:ar, ledningsgrupper och styrelseledamöter samt verkar som agentur för UC Affärsinformation. Företaget startades av Nils-Erik Persson för 25 år sedan och 18 år av dem har man verkat i Videum Science Park.

- Här finns fräscha kontor, parkmiljö runt knuten, fantastiska konferenslokaler och reception samt bra tillgänglighet för våra kursdeltagare, säger NilsErik. Vi har därför aktivt valt att vara kvar här även om vi bytt kontor inom Videum Science Park flera gånger genom åren.

Improvera har hitintills utbildat närmare 80 vd:ar i sin certifikatutbildning VD-Kompetens. Ambitionen har alltid varit att inte ge avkall på något, från föreläsare till lokaler. Något som också gett riktigt höga betyg i deltagarnas utvärderingar. Nu slår man sig därför med självförtroende in på Stockholmsmarknaden.

- Vi känner en stolthet över det Improvera gör, för vi får så mycket bra feedback från dem som gått våra utbildningar och de vi hjälper med verktygen i UC, säger vd Charlotte Heliosson. Allt fler inser värdet av ökad kompetens i alla led och fler vågar också ta in extern kompetens i sin styrelse, något som annars är lite av en utmaning.

Redan innan coronapandemin hade Improvera börjat arbetet med att digitalisera delar av utbildningarna så att deltagarna kan komma förberedda och ägna mer tid till diskussion och workshops när man träffas fysiskt. Att hålla utbildningarna enbart på distans tror de inte på eftersom det kan komma fram saker i diskussionerna som är sekretess och bara får delas mellan deltagarna, vilket är svårt att kontrollera om man befinner sig på olika platser. Men det handlar också om tillfället att bygga sociala nätverk inom sin profession.

På frågan om hur en bra arbetsdag ser ut för Nils-Erik och Charlotte är den klart gemensamma nämnaren i svaren att ge råd, förslag och lösningar på kundernas problem eller frågeställningar.