Rekord: Cinderella Whisky Fair 2016 redan slutsåld

Drygt 4 500 personer har bokat in sig på Viking Lines årliga whiskymässa som hålls i mitten av januari nästa år. Därmed är platserna slutsålda till mässan som rankas som den sjunde största i sitt slag i världen. ”Intresset för vår whiskymässa ökar för varje år och i höst har vi sålt slut snabbare än någonsin,” säger Gordan Schmidt, linjechef för Viking Cinderella.

För åttonde året i rad anordnar Viking Line världens största flytande whiskymässa, Cinderella Whisky Fair. Bland utställarna märks nordiska leverantörer som Spirits of Hven och Symposion samt internationella varumärken som Cask International och Ian McLeod. Mässbesökarna kan välja på 550 olika sorter av whisky, gå på masterclasser och specialprovningar. Även utvald champagne, choklad och cigarrer ingår i det digra utbudet ombord.

– Det är fjärde året i rad som vi säljer slut men i höst gick biljetterna åt i rekordfart. Det kan dock fortfarande bli justeringar så den som är på hugget kan hitta enstaka platser. Det är ett väldigt gott betyg till ett evenemang som vi har satsat mycket på. Nu ser vi över hur vi kan utveckla mässan vidare inför 2017 och kanske göra plats för ännu fler whiskyentusiaster, säger Gordan Schmidt.

Cinderella Whisky Fair 2016 äger rum under tre kryssningar mellan den 14 och 16 januari på Viking Cinderella.

Samtliga leverantörer, Cinderella Whisky Fair 2016:
Altia
Symposion
Teerenpeli
Whiskytaste Sweden

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gordan Schmidt, linjechef Viking Cinderella
gordan.schmidt@vikingline.com, 08-452 41 30

Helena Kneck, informationschef Viking Line Skandinavien
helena.kneck@vikingline.com, 08-452 41 49

Viking Line är ett nordiskt företag som länkar samman länderna runt Östersjön genom att bedriva en miljömässigt hållbar, regelbunden passagerar- och frakttrafik.