Viking Line har de nöjdaste kunderna på Östersjön enligt Service Score-mätningen 2023. Foto: Viking Line

Service Score 2023: Viking Line bäst på service på Östersjön

Service Score undersöker kundnöjdheten hos svenska företag, myndigheter och organisationer. Viking Line toppar listan för åttonde gången och har idag den 30 januari 2024 återigen utsetts till det rederi som ger bäst service på Östersjön 2023.

Service Score mäter sedan 2012 hur svenska folket upplever servicen hos en rad olika företag. Viking Line som nominerades till priset tillsammans med två andra Östersjörederier vinner kategorin Transporter till sjöss.

–Våra medarbetare gör sitt yttersta för att varje år ge våra fem miljoner resenärer en oförglömlig reseupplevelse till havs. Att resenärerna nu för hela åttonde gången utser Viking Line till det rederi som ger bäst service, gör oss oerhört stolta. Priset går till alla våra medarbetare både i land och till sjöss, säger Kenneth Gustavsson, kommersiell direktör Viking Line Skandinavien.

Service Score mäter kundupplevelsen hos svenska företag, myndigheter och organisationer i 20-talet olika branscher. Ett riksrepresentativt urval av 3 000 svenska konsumenter svarar på frågor om hur service och kundbemötande fungerar. Viking Line har vunnit priset i sin kategori åren 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019, 2022 och nu 2023.
Läs mer om Service Score.

För mer information, kontakta gärna:
Kenneth Gustavsson, kommersiell direktör Viking Line Skandinavien
kenneth.gustavsson@vikingline.com, 08-452 41 00

Eleonora Hansi, informationschef Viking Line Skandinavien
eleonora.hansi@vikingline.com, 070 452 41 41

Viking Line Skandinavien är det marknadsledande varumärket i passagerartrafiken på Östersjön med trafik mellan Sverige, Åland och Finland, samt mellan Finland och Estland. Rederiet erbjuder passagerartrafik, rekreation och frakttransporter med fartygen Viking Cinderella, Viking Grace, Viking Glory, Gabriella samt Viking XPRS. Den årliga trafikvolymen uppgår till 5 miljoner passagerare och ca 119 500 fraktenheter. Läs mer på www.vikingline.se.