Utflyktsmålet är en take away-box med mat framtagen för upptäcktsfärder och aktiviteter i naturen.

Ett nationellt prisat initiativ

I april presenterade tidningen Resumé och Ocean Outdoor initiativet “Call to Swedish Creatives” där svenska kreatörer fick tävla med kreativa insatser som skulle hjälpa företag under Coronakrisen. Nu är tävlingen avgjord och Visit Östergötlands kampanj "Utflyktsmålet" är ett av två initiativ som valts ut och belönats med stor nationell exponering. Tillsammans med Greenpeace får kampanjen fritt utrymme under en vecka på 2.000 digitala utomhusytor runt om i Sverige.

Kampanjen Utflyktsmålet är framtagen i samarbete med byrån Markus och lanserades i förra veckan. Över 70 företag deltar och erbjuder olika typer av matsäcksmål som förpackas i en snygg take-away-låda med tips på vad man kan se och göra i Östergötland.

Syftet är att lyfta fram och sammanföra lokala näringsidkare inom restaurang, café och utomhusaktiviteter under Coronakrisen och förhoppningsvis introducera ett nytt sätt att utflykta med en lyxigare matsäck från någon av de lokala näringsidkarna även när krisen är över.