Byt en grå vardag mot en grön cykelsemester!

Vårfeeling i benen? Damma av hojen och fira med en minisemester på två hjul bland knoppar och spirande grönska.

Vi erbjuder cykeläventyr med konst och kultur!

En upplevelse utöver det vanliga på de soliga vindarnas ö och i vackraste Kalmar.

Tips på läckra cykelpaket!

Cykla i Skumtimmens landskap
För dig som vill uppleva miljöerna i Johan Theorins deckare finns en fyradagars cykeltur på Öland. Färden går längs den magiska Stenkusten med en storslagen utsikt över ett glittrande Kalmarsund, charmiga fiskelägen och en unik natur. Pris från 3 395 kronor inklusive tre övernattningar, cykelhyra, karta, tips på konst, kultur och sevärdheter längs vägen. Halvpension.

Cykla alvaret runt för två
För dig som vill uppleva södra Öland med Stora alvaret finns en tvådagars cykeltur på södra Öland. Färden går i södra Ölands världsarv med Stora alvaret, idylliska bygator, keramik och gårdsbutiker. Pris från 1995 kronor inklusive övernattning, cykelhyra, karta, tips på konst, kultur och sevärdheter längs vägen. Helpension.

Romantiskt cykelpaket med gourmetupplevelse
För dig som vill cykla med någon du tycker mycket om finns en tvådagars cykeltur på mellersta Öland. Turen går på idylliska vägar i vacker natur. För logi har vi valt ut Halltorps Gästgiveri som passar perfekt för en romantisk upplevelse. Här får ni de perfekt förutsättningarna för att det ska bli ett minne för livet. Relaxavdelning, fyrarätters festmeny, stor lantfrukost och mycket mer ingår. Pris från 2 995 kronor inklusive övernattning, cykelhyra, karta, tips på konst och kultur och sevärdheter längs vägen. Helpension.

Familjepaket – cykla med barn och barnbarn
Hoppa på raukar, besök en äkta järnåldersby, bada i härliga Bödabukten med milsvid sandstrand, klättra i en riktig Trollskog, räkna alla de 138 trappstegen i fyren på Öland norra udde och mycket mer! Pris från 2895 kronor för 3 övernattningar i stuga i Böda Sand, gäller för 2 vuxna och max 3 barn.

För bokning och mer information besök: www.visitkalmaroland.com

Välkommen!
Vänliga hälsningar Karin Westbergh, Öländsk natur och kulturguide