Umeå Live 2018. Foto Fredrik Larsson

​Ännu chans för Umeå Live 2020

Umeå Live har blivit ett omtyckt och väletablerat inslag i sommar-Umeå. Genom åren har vi sett många folkkära artister och lokala talanger äntra scenen för att underhålla umeåbor och tillresta under sommarmånaderna. Syftet med Umeå Live är att skapa liv och rörelse och bidra till att göra Umeå till en härlig sommarstad. Några datum för Umeå Live 2020 har ännu inte spikats.

Sommaren 2020

Givet rådande omständigheter och de restriktioner som coronaviruset medför, väljer arrangören Visit Umeå att avvakta med att fastställa några programpunkter. Förhoppningen är fortfarande att kunna genomföra Umeå Live även under 2020:

I och med vårt nära och flexibla samarbete med producenten Tiljan kan vi välja att hålla det öppet ett tag till. Vi står redo när restriktionerna för stora folksamlingar förändras och vi hoppas verkligen att vi ska kunna genomföra några Umeå Live-kvällar innan sommaren är slut, säger Gabriella Hed Vall, evenemangsansvarig på Visit Umeå.