Bild från Centrumloppisen 2021. Foto: Beatrice Holmberg

Centrumloppis tillbaka efter fjolårets besöksrekord

Efter förra höstens stora succé är den populära Centrumloppisen tillbaka i Umeå. Den 7:e maj kl. 11.00-15.00 kommer privatpersoner sälja både nya och gamla saker efter Kungsgatan och Rådhustorget.

Lördag den 7:e maj kommer Umeå centrum fyllas med loppisbord då privatpersoner erbjuds möjlighet att sälja både nytt och gammalt längs med Kungsgatan och på Rådhustorget. När Centrumloppisen anordnades i oktober förra året slog centrumkärnan rekord i flest antal dagsbesökare 2021.

- Vi är jätteglada över att kunna bidra med ett evenemang som både uppmuntrar till hållbar konsumtion och samtidigt driver besökare till centrum. Vi tror att det även i år blir många utställare och besökare, säger Elin Jonsson, centrumledare på Visit Umeå.

Varje utställare kan boka en eller två plats om 2 x 3 meter som ger en yta att sälja allt som man önskar. En av försäljarna under förra årets Centrumloppis, Erik Karlsson, vittnar om en försäljning långt över alla förväntningar.

- Jag sålde för nästa 17.000 kr vilket var mycket mer än jag någonsin hade kunnat hoppas på. Tänk vad en liten förrådsrensning kan göra! säger Erik och skrattar.

På Facebook går evenemanget under namnet ”Centrumloppis i Umeå” där mer information och anmälningslänk finns tillgänglig.

För mer information:
Elin Jonsson, Centrumledare Visit Umeå