Foto: Sune Grabbe

Datum klara för Umeå Live 2019

Med vår i luften är det äntligen dags att blicka fram mot en händelserik sommar i Umeå centrum. För femte året i rad kommer Umeå Live tillbaka med lokal kultur och spännande artister. En nyhet för året är bland annat allsång på Rådhustorget och i Broparken.

- Umeå Live är idag ett etablerat och omtyckt inslag under sommaren som bidrar till folkliv och en härlig stämning i centrum. I år har vi adderat fyra tillfällen med allsång vilket vi hoppas blir en härlig sommartraditionsäger Gabriella Hed Vall, Evenemangsansvarig på Visit Umeå.

Foto: Fredrik Larsson

Syftet med Umeå Live, som är gratis för besökarna, är att det ska bidra till en levande och attraktiv stad för såväl Umeåbor som inresande besökare. Allsången genomförs i samarbete med Kultur för seniorer och värd för första tillfället den 26/6 blir folkkära Lotta Engberg. Två dagar senare, den 28/6, intar The Refreshments stora scenen på Skeppsbron för att sätta en riktig rock n roll-ton på denna helg som i vanlig ordning domineras av Wheels Nationals Norr.

Samtliga artister kommer släppas under våren.
Datum för Umeå Live 2019 är 26 juni, 28 juni, 17 juli, 19 juli, 24 juli, 31 juli och 8 augusti.

Foto: Peter Knutson

För mer information, kontakta:
Gabriella Hed Vall, Evenemangsansvarig Visit Umeå 070-601 03 57
Anna Axelson, Producent, Tiljan 070-695 50 28