Future Events är nöjesbranschens nya mötesplats och arrangeras i Umeå 1-3 juni. En av arrangemangets talare är Per Sundin - VD för Pophouse Entertainment. Foto: Homerun Festivals.

Så blir nöjesbranschens nya mötesplats

När festivalen Brännbollsyran går av stapeln 1-3 juni i Umeå arrangeras också Future Events - en ny mötesplats för nöjesbranschen. Med fokus på framtidens evenemang kommer deltagare från hela landet samlas för att nätverka, diskutera och inspireras av föreläsare med rötterna i musik, evenemang och hållbarhet. Några av programmets talare är bland andra Per Sundin - VD för Pophouse Entertainment och Tom Windish - Bokningsagent och grundare av The Windish Agency.

– Nya idéer är avgörande för utveckling, och de bästa idéerna är ofta resultatet av nya möten och ny samverkan. Det är en av huvuduppgifterna för Future Events - att para ihop människor som annars kanske inte hade träffats. Vi hoppas mycket på att kulturen och näringslivet ska hitta nya sätt att jobba ihop, det är en av nycklarna för att kunna bli framgångsrika på sikt, säger David Arkhult, Festival Director på Homerun Festivals (Brännbollsyran/Bayside Festival/Bonfire Festival).

Future Events kommer bestå av en dag med föreläsningar och seminarium samt en inspirationsdag där deltagarna har möjlighet att upptäcka mer av Umeås kulturutbud genom en arrangerad kulturutflykt. Deltagarna har också tillgång till festivalen Brännbollsyran med både brännbollsturnering och musikfestival.

Tom Windish och Annika Norlin är två av föreläsarna under Future Events i Umeå.
Tom Windish och Annika Norlin är två av talarna under Future Events i Umeå. Foto: Homerun Festivals.

Talare under Future Events är:

• Per Sundin, VD för Pophouse Entertainment-koncernen
  • Tom Windish, Bokningsagent och grundare av The Windish Agency
  • Paulina Modlitba, Thought-leader inom teknik och innovation
  • Dale Vince, Grundare av Ecotricity och styrelseordförande för Forest Green Rovers
  • Sofia Jannok, Artist och aktivist
  • Ruud Berends, Medgrundare och chef av agendan för IFF i London
  • Jenny Hermansson, VD för Spotify i Norden
  • Niklas Laninge, Psykolog och expert på beteendedesign
  • Joppe Pihlgren, Verksamhetsledare Svensk Live
  • Fredrik Lindegren, Kulturdirektör i Umeå
  • Mia Forsgren, Marknads & Kommunikationschef DIÖS
  • Annika Norlin, Låtskrivare och författare
  • Erik Olsson, Founder/Artist & strategy manager, Jubel
  • Therese Sundling Liljedahl, Senior vice president international marketing partnership på Live Nation och Styrelseordförande för SES - Sponsrings & Eventsverige
  • Abel Abraham, Hållbarhetsansvarig Hammarby
  • Henrik Hagnäs, Head Promotor - Bigday Festival

Kontaktuppgifter och mer information
David Arkhult, Festival Director på Homerun Festivals (Brännbollsyran/Bayside Festival/Bonfire Festival). Telefon 070 776 76 61, mail david@homerunfestivals.se.