Stark samverkan mellan företagare i Umeå

Stark samverkan mellan företagare i Umeå

Under lördagseftermiddagen samlades ett tiotal aktörer i Umeå för en bröllopsfotografering i festlokalen Fabriken.
- Jag är otroligt stolt att det finns en sådan gemenskap och samverkan mellan aktörer i Umeå, säger initiativtagerskan till fotograferingen Yurika Palmqvist.

Under 2020 sjönk antalet bröllop drastiskt i jämförelse med 2019 och nu, 2021, när våren är på intåg finns det fortfarande en viss osäkerhet kring att samla människor för att fira kärleken. Ur bristen på bröllop föddes Yurikas längtan att skapa en bröllopsfotografering. I en av hennes favoritlokaler för fester och bröllop, Fabriken i Umeå, samlade hon därför flera som verkar inom både bröllopsbranschen och handeln och tillsammans skapade de en inspirerande bröllopsmiljö med en vacker brud och brudgum.

- Jag tror vi alla har längtat efter att få jobba så här, säger Zanna Metzer grundare av bröllopsimperiet Sisters in Law. Det här är ett sätt för oss alla att få material till marknadsföring och förnya våra portfolios. Via våra respektive kanaler och plattformar kan vi få stor spridning och synlighet, fortsätter hon.

Både Yurika och Zanna anser att det finns en stor samarbetsvilja mellan företagare i Umeå och att det stora kontaktnätet skapar möjlighet till synergieffekter bland aktörerna.

- Det är underbart att vi har så många drivna företagare i Umeå som tillsammans lyfter varandra. Så skulle det vara i alla städer, säger Yurika Palmqvist.

Lördagens fotografering beskriver dom som en energiinjektion med mycket skratt och glädje.

Samtliga medverkande i fotograferingen:

• Fabriken Umeå – Lokal
  • Yurika Photography – Fotograf
  • Bröllopsbruket/Sisters in Law - Kläder till kvinnliga modeller
  • Hanzens Umeå - Kläder till manliga modeller
  • Bröllopsdekortationer.se - Ballonger & dekorationer
  • Tones Beauty - Smink & hår
  • Malin Ivarsson Jewelry – Smycken
  • Tårtstudion - Tårta & praliner
  • Houmes – Styling
  • Linneé & Grankvist - Bukett och blommor
  • L Design Event – Bröllopsinbjudningar