Umeåregionens aktivitetsföretag tar plats på Rådhustorget

Umeåregionens aktivitetsföretag tar plats på Rådhustorget

För första gången på flera år samlas några av regionens besöksnäringsföretag under evenemanget ”Aktivitetsdag i Umeå Centrum”. Intresset och upptäckarlusten till naturupplevelser har de senaste åren ökat kraftigt i regionen vilket tas emot med glädje av många av Umeås besöksnäringsföretag.

- Vi har ungefär 50 % fler bokningar i år jämfört med förra året. Det märks att människor vill ha kul tillsammans i sommar, säger Frank Larsén, ansvarig Kassjöbacken.

Tillsammans med regionens besöksnäringsföretag kommer Visit Umeå arrangera en aktivitetsdag i Umeå den 21 maj kl.11.00-14.00. Det blir en mötesplats mitt i centrum där företagen får visa upp sina erbjudanden, marknadsföra sina utflyktsmål, ge ett smakprov på deras aktiviteter och samtidigt möta både gamla och nya gäster och besökare. Företagen som kommer delta under aktivitetsdagen är följande:

- Zip Adventure park (fotbollsminigolf)
- Spruce Island Huskys (draghundar)
- Kassjöbacken (mountain carts)
- Curiosum (experiment)
- Grönåkers farm (islandshästar)
- Granö Beckasin (tävling om övernattning)
- Granögårdsbageri (Bröd och bakverk)
- Saras glutenfria (Bröd och bakverk)
- Tegsnäset musteri (Must)
- Obbola Outdoor (Mountain bikes)
- Sjungaregården (Sommarens program)
- Fritidsbanken (Baskettävling)
- Umetours (Guidad tur)

Regionens utbud är fyllt med unika produkter, aktiviteter, naturäventyr, kaféer, gårdsbutiker, restauranger och spännande boenden och på aktivitetsdagen har besökaren möjlighet att få träffa en del av dem.

- Med aktivitetsdagen vill vi skapa nyfikenhet och ökad lust att ta del av såväl stads- som naturupplevelser och därmed kanske upptäcka nya favoriter i Umeå och regionen, säger Johanna Palmlöf Brus, destionationsutvecklare på Visit Umeå.

För mer information, vänligen kontakta:
Johanna Palmlöf Brus
Destionationsutvecklare Visit Umeå