Visual Art utser David Berggren till ny CFO

Visual Art utser David Berggren till ny CFO

Visual Art har rekryterat David Berggren som ny CFO med tillträde den 1 mars. Detta i linje med strategin att nå lönsam tillväxt samt förbereda bolaget för kommande börsintroduktion. David Berggren kommer även att ingå i koncernledningen från samma dag.

David Berggren tillför stor erfarenhet till Visual Art med sin stora erfarenhet av strategisk ekonomisk planering och genomförande, vilket kommer att vara avgörande då Visual Art strävar efter att expandera sin verksamhet och fortsätta leverera riktigt affärsvärde för sina kunder.

– Vi är glada över att välkomna David till Visual Art. Med sin omfattande finansiella expertis och erfarenhet av snabbväxande företag är vi övertygade om att han kommer att vara ett värdefullt tillskott till vårt team när vi fortsätter att skala vår verksamhet och förbereda bolaget inför en börsnotering, säger Pontus Meijer, VD för Visual Art Group.

Visual Art har påvisat en snabb tillväxt de senaste åren med nya kunder som bland annat Subway, LEGO, Joe & the Juice, Husqvarna och NIO. Företaget har en imponerande portfölj av kunder inom en rad olika branscher och segment, inklusive kommersiella fastigheter och retail, snabbsmatsrestauranger samt bensinstationer. Med rekryteringen av David Berggren som ny CFO är Visual Art väl positionerade för att bygga vidare på denna framgång och driva lönsam tillväxt under de kommande åren.

– Jag är glad över att ansluta mig till Visual Art vid en så avgörande tidpunkt i företagets historia. Visual Art har ett rykte om sig att leverera innovativa digitala kommunikationslösningar till sina kunder, och jag ser framemot att få bidra till att nå satta mål om lönsam tillväxt och en börsnotering, säger David Berggren, CFO på Visual Art Group.

Visual Art:s mission är att driva sina kunder och intressenters affär och leverera exceptionellt värde. Rekryteringen av David Berggren till CFO är ett viktigt steg mot att uppnå dessa mål. Med sin finansiella expertis och ledarskap är Visual Art redo att fortsätta sin tillväxtresa och stärka sin position som ledande inom branschen för digitala kommunikationsytor.

Visual Art är marknadsledande helhetsleverantör inom digitala kommunikationsytor (Digital Signage) i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget startade 1997 och har idag ca 140 medarbetare inom bland annat sälj, tech, strategisk och kreativ innehållsproduktion samt support. Visual Art är en tech- och data-driven samt strategisk partner som hjälper sina kunder att skapa riktigt affärsvärde och nå deras KPI:er. www.visualart.com

Anställda: ca 140 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Spanien, Storbritannien och USA
Kunder i urval: McDonald’s, Subway, ICA, Unibail-Rodamco-Westfield, Circle K , 7-Eleven, SEB, AMF Fastigheter, Audi och AB Nordiska Kompaniet