Spring Vitamin Well Run of Hope – i Åre eller lokalt

Spring Vitamin Well Run of Hope – i Åre eller lokalt

Vitamin Well Run of Hope inleddes med ett rekordstort evenemang i Hagaparken i våras. Nu fortsätter årets viktigaste lopp i Åre den 17 september samt genom över 50 lokala lopp runt om i Sverige mellan den 16–24 september.

Genom initiativet Vitamin Well Run of Hope kombineras ett viktigt syfte med glädje och rörelse. Det är en årlig serie av motionslopp av olika storlek där alla intäkter går till Barncancerfondens arbete för att stötta cancerdrabbade barn och deras familjer.

När Vitamin Well Run of Hope anordnades i Hagaparken deltog rekordmånga i loppet. Parken fylldes av vänner, kollegor, familjer och barn som sprang eller gick av olika anledningar. Bland deltagarna fanns familjen till fyraåriga Levis, som vid tillfället fått ett återfall i högrisk-neuroblastom och låg inne på sjukhus för behandling. ”Team Levis”, med mamman Frida och resten av familjen, sprang för Levis skull och skickade bilder till sjukhuset för att visa stöd och kärlek.

– Det är oerhört fint att få dela det här med andra familjer som är i samma situation utanför sjukhuset. Samtidigt är det fint att bidra till Barncancerfonden som gör så mycket för drabbade familjer, sade Frida då.

Team Levis sprang i Hagaparken i våras för att visa stöd för 4,5-årige Levis som fått återfall i cancern och behandlades på sjukhus.

Nu, under Vitamin Well Run of Hope-veckan mellan den 16 och 24 september, kommer tusentals fler runt om i Sverige röra på sig och samtidigt göra skillnad.

– Tack vare de som var med på loppet i våras har vi redan samlat in nästan en halv miljon kronor till Barncancerfonden. Men vi hoppas och tror att vi efter Vitamin Well Run of Hope i september når målet om 1,5 miljoner kronor, säger Nils Lindgren, marknadsansvarig för Vitamin Well i Sverige.

Över hela Sverige arrangeras under veckan lokala Run of Hope-evenemang av företag, föreningar och privatpersoner – och samtliga deltagaravgifter går till barncancerforskningen och stöd till drabbade familjer.

– Det är fantastiskt att se engagemanget hos alla som arrangerar och deltar i lopp runt om i landet. Bakgrunden till loppen är väldigt olika – en del hålls till minne av ett barn som gått bort på grund av cancer, andra för att visa stöd för de barn som är under behandling just nu eller de som bara vill bidra till ett gott ändamål. Vi är otroligt tacksamma för alla arrangörers och deltagares engagemang, varje steg och insamlad krona gör skillnad, säger Malin Paulsson, Barncancerfondens projektledare för Run of Hope.

Vitamin Well bidrar med dryck till lokala lopp och bjuder dessutom in till ett större motionslopp, samt barnlopp, i Åre den 17 september. Start och mål sker på Åre torg och alla deltagare bjuds på dryck. Nummerlappsutdelning startar vid 11, barnloppet startar 12.30 och huvudloppet 13.00.

Loppen riktar sig till alla, oavsett om man lunkar, går eller springer snabbt – och, precis som i våras, går alla intäkter till Barncancerfonden. Man väljer själv om man bidrar med 100, 200 eller 300 kronor genom sin startavgift.

Besök https://www.barncancerfonden.se/event/run-of-hope/ för att hitta ett lopp nära dig, arrangera ett lopp eller anmäla dig till Vitamin Well Run of Hope i Åre.

Vitamin Well är en svensk vitamin- och mineralberikad dryck – framtagen som ett smart och mer hälsosamt alternativ till läsk, juice och andra drycker. Vitamin Well lanserades i Sverige 2008 och säljs idag på 40 marknader runt om i världen. För mer information om produkterna, besök vitaminwell.se