Mello-aktuella Elias Abbas släpper singel med Linda Pira, Kaliffa och Sam-E från Medina

Elias Abbas från Rinkeby är med sina 16 år den yngsta deltagaren i Melodifestivalen 2018.

Tidigare i år kom hans stora genombrott med debutsingeln ”Min Queen” och idag är det dags för nästa släpp. Tillsammans med stjärnorna Linda Pira, Kaliffa och Sam-E från Medina är det nu världspremiär för remixen till ”Min Queen”.

Lyssna på "Min Queen ft Kaliffa, Linda Pira, Sam-E" här.

Själv säger Elias om samarbetet: ”Det är en stor ära för mig att få ha med tre av Sveriges mest absoluta toppartister. Att få dela denna remix med drottningen av svensk Hiphop Linda Pira och veteranerna Sam-E och Kaliffa.”

Elias Abbas har ett tydligt budskap med sin musik. Han vill förmedla att det går att lyckas oavsett var man kommer ifrån, så länge man jobbar hårt.

Själv har Elias sysslat med musik sedan han var 11 år. Det var då han träffade låtskrivaren och producenten K-One på en ungdomsgård i Rinkeby. Hamed ”K-One” Pirouzpanah har tidigare producerat för Adam Tensta, Medina samt Ken Ring och ligger bakom de vinnande bidragen ”I Can’t Go On” och ”Undo” i Melodifestivalen.

Tidigare i år fick Elias Abbas uppmärksamhet för sin medverkan på Lamix’s ”Hey Baby Remix”. Genombrottet kom när Elias släppte debutsingeln ”Min Queen” som han skrev tillsammans med K-One. På mindre än två veckor streamades låten 300 000 gånger och musikvideon har närmare en miljon visningar på Youtube.

Men detta är bara början för Elias Abbas. Nu förbereder han sig för att i februari tävla i Melodifestivalen. Han kommer att tävla med låten ”Mitt Paradis” som är skriven av Anderz Wrethov, Hamed “K-One” Pirouzpanah och Sami Rekik.

”Jag är superpeppad inför Melodifestivalen 2018 ska bli så nice att få ge Sverige kärlek och glädje med min låt Mitt Paradis.” - Elias Abbas.

Elias kommer att tävla i fjärde deltävlingen som äger rum i Örnsköldsvik den 24 februari 2018. Andra artister som deltar i den stora musikfesten är Jonas Gardell, Mariette, Edward Blom, Benjamin Ingrosso, DJ Mendez med flera.

För intervjuförfrågningar vänligen kontakta Josefin Bergquist på Josefin.bergquist@warnermusic.com 0705295394.