Rekordmånga vinnyheter för Fondberg i december

Igår den 1 december släppte Fondberg inte mindre än 5 stycken fasta lanseringar på Systembolagshyllorna. Ytterligare en kom från systerbolaget Modern Wines. Flera av vinerna har redan mottagits med mycket positiva reaktioner av branschpress.

Systembolagets nyhetslanseringar beror till stor del på offertupphandlingar där ett vin i blindprovning väljs ut av ibland över 100. Av de knappt 50 vinnyheter som lanseras i december kommer fyra från Fondberg och ytterligare två från Modern Wines, ett systerbolag i samma gruppering.

Det är ordentlig geografiskspridning på lanseringarna som kommer från USA, Australien, Sydafrika och Frankrike och förhandsrecensionerna har genomgående varit mycket positiva. I Allt om Vin fick fem viner Bästa Köp!, ett fick Rekommenderas och fick ett av endast tre fyndutnämnanden. Per Bill som är en av Sveriges mesta vinprovare gav samtliga viner som lägst betyget Mer än Prisvärt och två av vinerna fick Ett riktigt fynd!

Det är alltid roligt med positiva journalistbedömningar, nu hoppas vi också att kunderna hittar till nyheterna i hyllan på Systembolaget säger Lucas Spinnars, produktchef på Fondberg. Vi är verkligen jättestolta över att ha så många lanseringar på en gång och inte minst är det viner som vi kvalitetsmässigt är väldigt stolta över, fortsätter han. Samtidigt ska vi inte glömma bort att vi faktiskt lyckats kvala in ytterligare två viner till fast sortiment från beställningssortimentet, Vacheron Sancerre och Bellingham Chenin Blanc by Ulf Wagner.

De fyra viner som Fondberg lanserar på Systembolaget är:

Bellingham Old Orchards Malbec Mourvedre Tannat
Sydafrika / Western Cape / Paarl
99 kr - art nr 3176

Pike & Joyce Rapide Pinot Noir
Australien / South Australia / Adelaide Hills
117 kr - art nr 2897

Victor Berard Morgon
Frankrike / Beaujolais / Morgon
117 kr - art nr 5563

Atalon Cabernet Sauvignon
USA / Northern Coast / Napa Valley
199 kr - art nr 5578

Vidare har dessa två viner kvalificerat från beställningssortimentet till fast sortiment:

Vacheron Sancerre Blanc
Frankrike / Loire / Sancerre
199 kr - art nr 73485

Bellingham Chenin Blanc by Ulf Wagner
Sydafrika / Western Cape / Coastal Region
99 kr - art nr 72974

För mer produktinformation om dessa viner hör gärna av dig till Fondbergs produktchef Lucas Spinnars (lucas.spinnars@fondberg.se)

De två viner som Modern Wines lanserar på Systembolaget

Ferngrove Cabernet Sauvignon
Australien / Western Australia / Margaret River
99 kr - art nr 3309

Lourensford Estate Cabernet Sauvignon
Sydafrika / Western Cape / WO Stellenbosch
129 kr - 2431

För mer produktinformation om dessa viner hör gärna av dig till Modern Wines produktchef Kristoffer Karm (kristoffer.karm@modernwines.se)

• bellingham
  • ferngrove
  • pike & joyce
  • victor berard
  • beaujolais
  • sydafrika
  • morgon
  • adelaide hills
  • pinot noir
  • australien
  • margaret river
  • cabernet sauvignon
  • gamay

Fondberg & Co importerar, säljer och marknadsför alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Sedan 1975 har företaget som idag har 18 anställda varit en av de främsta aktörerna på marknaden, både vad det gäller försäljning till restauranger och Systembolaget.

Fondberg & Co representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger, Douglas Green Bellingham, Villa Maria, Les Grand Chais de France, Quintay, Killerby, Jackson Family Estates och Svensk Vodka märks.

Lucas Spinnars

Brand Manager 0855529200