Loka Brunn har skänkt livskraft åt människor i 300 år

”Där sjöarna norra och södra Loken ligger och bara ett stenkast från varann, där Lokadalen skär som en nyplöjd fåra genom den djupa trolska bergslagsskogen, där rofylldheten är total och luften så klar att varje andetag känns som en inre rening, där ligger Loka Brunn som skänkt människor livskraft i 300 år.”

Så beskriver sig Loka Brunn, en av Sveriges bästa spa-anläggningar. Och visst låter det lockande.

Vad är unikt med Loka Brunn?

– Vår fantastiska kulturhistoriska miljö. Vårt värdskap, fantastiska kök med svenska och närodlade råvaror så långt det är möjligt och Vattensalongen där vi kan erbjuda våra gäster avkopplande bad- och spaupplevelser. Våra gäster berättar det här ständigt för oss, både våra möteskunder och privata gäster. Det är en viktig dialog som vi värdesätter, säger Mia Spendrup, VD på Loka Brunn.

Vad är bra med Weblink?

– Vi har valt Weblink för en tryggare telefonförbindelse till ett lågt pris. Sedan vi anslöt oss till Weblink har vi inte haft något som helst problem med vår telefoni.

Fakta Loka Brunn
Grundat: På 1700-talet men i vår ägo sedan 27 december 2007.
Ägare: Familjen Spendrup.
Omsättning: 60 miljoner kronor.
Anställda: 70 medarbetare som är heltids anställda och ungefär 300 personer som arbetar extra vid behov.
Besökare: 26 000 övernattande och ytterligare 12 000 gäster som besöker oss som dagkonferens och spagäster per år.
Specialitet: Fantastisk miljö och service. Mat och dryckesupplevelse samt ett spa i världsklass.