Trädgårdsexperten Victoria Skoglund väljer Weleda

Hudvårdsföretaget Weleda firar i år 100 årsjubileum och kommer under årets gång bjuda på flera spännande nyheter och lanseringar. Startskottet för firandet inleds med Weledas nya ambassadör för varumärket– trädgårdsexperten Victoria Skoglund.

Sedan Weleda grundades 1921 har de varit ledande i utvecklingen av effektiva naturliga hudvårdsprodukter. Idag har hudvårdsföretaget åtta biodynamiska och ekologiska trädgårdar samt ett flertal partnerskap med lokala odlare. Att naturen och människan hänger ihop är en stark värdegrund i företaget, liksom att utnyttja det som naturen ger på ett vänligt, omtänksamt och etiskt sätt. Victoria Skoglund är trädgårdsexpert och ägare av den populära handelsträdgården Zetas och har ett stort engagemang för biodynamisk odling. Victoria och Weleda inleder nu ett samarbete som kommer pågå under hela jubileumsåret.

– Vi är mycket glada och stolta över att välkomna Victoria Skoglund som ambassadör för Weleda. Med hennes genuina intresse för våra produkter var hon ett självklart val för oss. I sin roll som ambassadör kommer Victoria med sin expertis och passion för biodynamisk och ekologisk odling kunna inspirera fler till en medveten och hållbar livsstil, säger Johanna Dannesund Eriksson, Nordisk Försäljnings- och Marknadschef på Weleda.

Victoria delar till vardags med sig av sin expertis och sina bästa tips inom odling av ekologiska växter på tv, i böcker och i sina sociala kanaler. Med ett intresse för det ekologiska och av produkter med naturliga ingredienser tar hon sig nu an rollen som Weledas ambassadör 2021.

– Att få vara ambassadör för Weleda känns både hedrande och roligt, då jag till hundra procent står bakom deras produkter. Weleda har i många år varit min räddare i nöden efter en lång dag ute i trädgården. Som trädgårdsmästare är jag ute i både sol, vind, regn och rusk och en bra hudvårdsrutin med produkter som är skonsamma mot både kropp och miljö är A och O. Min favoritprodukt är handkrämen Almond Sensitive Skin Hand Cream och den bär jag alltid med mig i fickan, säger Victoria Skoglund.

Victorias favoritprodukter från Weleda hittar du i Zetas webshop på zetas.se

• you are nature
  • weleda
  • almond
  • weleda 100 år
  • victoria skoglund
  • zetas

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna trädgårdar och partnerskap med odlingar skapas naturlig, effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv.