Weleda Skin Food Body Butter nominerad till bästa body butter

För 5:e året i rad arrangerar NOC Sweden tävlingen Organic Beauty Awards, en tävling där en kvalificerad utsedd jury testar och lyfter fram de bästa naturliga, ekologiska skönhetsprodukterna för 2020. Weleda är nominerade i kategorin ”Bästa Body Butter” med sin populära Skin Food Body Butter. Vinnarna presenteras av NOC Sweden den 24 april.

Weleda Skin Food Body Butter är ett mjukgörande body butter med krämig effektiv formula som ger inten­siv vård och näring till torr hud. Den rika konsistensen är lättabsorberande, skyddar mot uttorkning och ger långverkande återfuktning.

Blandningen av de naturliga ingredienserna såsom kakaosmör, sheasmör och extrakt från styvmorsviol, kamomill och ringblom­ma, ger förutsättningar för en återfuktad hud med fantastisk lyster.

Weleda Skin Food Body Butter har en mild doft av apelsin och lavendel kombinerat med söt vaniljdoftande benzoin.

WELEDA SKIN FOOD BODY BUTTER. REK. PRIS 189 KR, 150 ML

• 100 % naturligt certifierad
  • Ger intensiv vård och näring till torr hud
  • Rik konsistens som är lätt att applicera och lättabsorberande
  • Skyddar huden från att torka ut och ger långverkande återfuktning
  • Dermatologiskt testad
  • Vegansk

• skin food
  • weleda

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är ett av världens mest hållbara företag inom naturlig hudvård. Med noggrant utvalda och effektiva ingredienser från växter i Weledas egna trädgårdar, skapas naturlig, effektiv hudvård med vårdande och välgörande egenskaper. Hudvårdsprodukterna är inspirerade av naturens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv. Weledas produkter är 100 % naturligt certifierade av Natrue, ekologiskt certifierade och dermatologiskt testade, de innehåller inga GMO-ingredienser, mineraloljor, silikoner eller parabener.

I dag är Weleda representerat i över 50 länder och arbetar holistiskt med skönhet och hälsa, rättvisa villkor, hållbara mål och biologisk mångfald genom hela produktionskedjan. Weleda är certifierat av UEBT, som arbetar för bevarandet av den biologiska mångfalden.