​Weledas prisbelönta Skin Food Body Butter – nu i en ny uppdaterad förpackning

I december släpps Weledas prisbelönta produkt Skin Food Body Butter i en ny design och en uppdaterad förpackning. Den nya glasburken är tillverkad av 85 procent återvunnet grönt glas vilket ger produkten fem månaders extra hållbarhet än den tidigare förpackningen. Denna nyhet är ett steg i Weledas arbete i att utveckla och uppdatera sina förpackningar till mer hållbara alternativ.

Weleda är stolta över att kunna erbjuda några av världens mest hållbara produkter inom hudvård som samtidigt är effektiva och ger bra resultat för huden. Weleda fokuserar enbart på naturligt och ekologiskt certifierade produkter och har blivit utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård under flera år av The Beauty Shortlist. De letar ständigt efter nya sätt att förbättra sina produkter och förpackningar med målet att hitta den bästa möjliga balansen mellan förpackningar som skyddar deras högkvalitativa naturliga produkter och samtidigt använda de mest hållbara materialen som finns tillgängliga.

Weleda presenterar nu deras storsäljare Skin Food Body Butter i en ny förpackning gjord av återvunnet glas. Den nya förpackningen rymmer 150 milliliter och består av 85 procent återvunnet grönt glas och kommer i en kartong, även den av 85 procent återvunnet material. Den nya förpackningen är inte enbart mer hållbar än den tidigare utan själva produkten får även fem månaders extra hållbarhetstid på hyllan och samtidigt en lyxigare känsla.

Skin Food Body Butter är ett mjukt body butter med E-vitaminrikt kakaosmör och fuktighetsbevarande sheasmör samt ett unikt växtextrakt från kamomill, ringblomma och styvmorsviol. Det är ett naturligt body butter som mjukgör och ger långverkande återfuktning för torr och mycket torr hud. Den har en mild mjuk doft av apelsin och lavendel kombinerat med noter av söt vanilj. Skin Food Body Butter vann pris för ”Årets bästa body butter” i den internationella tävlingen The Beauty Shortlist Awards 2020.

Rekommenderat pris för Skin Food Body Butter är 189 kronor och återförsäljare är bland andra Åhléns, Life, Apoteket AB, Apotek Hjärtat, Kronans Apotek, Lyko och Apotea. Mer information finns på Weleda.se.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Maja Engstrand, SpoilConcept. E-post: maja.engstrand@spoilconcept.se. Telefon: 073 – 389 06 78

• weleda
  • skin food

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart ekologiskt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna trädgårdar och partnerskap med odlingar skapas naturlig, effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv.