Poolias marknadschef Johanna Ragnartz blir ny VD på Whitelines

Johanna Ragnartz tillträder på Whitelines som ny VD den 8 november. Hon kommer närmast från Poolia där hon var marknadschef. Johanna Ragnartz har lång erfarenhet från snabbrörliga konsumentprodukter från sin tid som marknadschef och produktchef på Arla Foods och Semper.

Whitelines är det svenska företaget som bygger på den unika idén - vita linjer på tonat papper. Whitelines innovation har förnyat en hel bransch.

-       Whitelines är ett spännande nytt företag i en extremt expansiv fas. Det är en ynnest att få vara delaktig i att innovera traditionella produkter och bryta nya mönster i en etablerad bransch, säger Johanna Ragnartz ny VD på Whitelines.

Företaget har växt kraftigt och tagit internationell mark. Att tillsätta en extern VD är en del av den expansiva utvecklingen enligt Olof Hansson, innovatör och en av de tre grundarna.

Företaget står på en värdegrund som helt baseras på tron på människans innovationskraft. Vita linjer på tonat papper efterfrågas av en bred publik. Men också av studenter, kreatörer och personer med dyslexi, då vita linjer på tonat papper medger lättare läsning och ger ett estetiskt uttryck.

Produkterna säljs i över 1000 butiker i 16 länder. Två av de största internationella distributörerna är Staples och Amazon.com. I Sverige säljs produkterna i de större kedjorna som exempelvis Akademibokhandeln, Bokia, Svanströms och Åhléns.

Olof Hansson, olof.hansson@whitelines.se tel 070 747 11 07

Johanna Ragnartz, johanna.ragnartz@whitelines.se tel  0739 445 110

www.whitelines.se

• ny vd
  • skrivbordsartiklar
  • carl-philippe carr
  • roland elander
  • papper
  • poolias marknadschef
  • poolia
  • johanna ragnartz
  • olof hansson
  • dyslexi
  • kalender
  • anteckningsblock
  • white lines
  • whitelines

Om Whitelines – En svensk innovationen som förnyar pappersbranschen

Whitelines är ett ungt svenskt företag som har återuppfunnit det vanliga skrivpappret med den kanske enklaste men mest slående innovationen man kan tänka sig. Istället för mörka linjer som konkurrerar med pennskriften består Whitelines produkter av skrivpapper med vita linjer. Vita linjer på tonat papper efterfrågas hos många. Studenter, kreatörer, dyslektiker är några som uppskattar Whitelines papper lite extra. Olof Hansson, Carl-Philippe Carr och Roland Elander är personerna bakom idén och företaget.

www.whitelines.se

Anna Hansson