Thomas Karlsson, vd för Element Logic som är hyresgäster i vår fastighet Node på Mobilvägen i Lund.

Flexibla ytor och innovativ miljö för Element Logic i Node

Element Logic är ett av de senaste tillskotten på Ideon Science Park i Lund. I början av juli flyttade teknik- och intralogistikföretaget in i fastigheten Node.
– Vi trivs hur bra som helst i de nya lokalerna. Det är extra tacksamt att det finns potential att växa ännu mer, säger Thomas Karlsson, vd för Element Logic Sverige.

Sedan 1985 har Element Logic optimerat lagerprestanda för företag inom Norden. År 2015 började bolaget att erbjuda sina tjänster i övriga Europa, bland annat öppnades kontor i både Storbritannien och Frankrike – med andra ord har företaget befunnit sig på en kraftig expansionsresa de senaste åren. I takt med att företaget expanderat har även personalstyrkan vuxit. Under 2021 började bolaget därför leta efter nya lokaler i Skåneregionen där det både skulle finnas plats för nuvarande personalstyrka och utrymme för fortsatt expansion. De fastnade för fastigheten Node på Ideon och snart firar Element Logic fyra månader i de nya lokalerna.

Under sommaren 2022 flyttade Element Logic in i sina nya kontorslokaler.

– Av alla kontor som vi var och tittade på såg vi den absolut bästa potentialen i just den här lokalen. Vi gillar framför allt läget, det är väldigt smidigt att ta sig till kontoret kollektivt. Dessutom ligger det ju mitt i Ideon Science Park där det är mycket tech-innovationer och en hel del på gång. Det tycker vi om och hoppas ska leda till framtida synergier, säger Thomas Karlsson.

Stora ytor och innovativ miljö

I den nordöstra delen av Ideon Science Park tillhandahåller fastigheten Node, med sina 25 000 kvadratmeter, flexibla kontorsytor för företag som söker kreativa miljöer. Med goda förbindelser och spårvägen belägen strax intill fastigheten främjas hållbart resande. Utöver närheten till spårvägen erbjuds laddningsmöjligheter för elbilar och cykelparkering under tak för områdets besökare.

Thomas Karlsson, vd för Element Logic, trivs bra i lokalerna i fastigheten Node.

När Element Logic sökte lokal var det viktigt att kontoret kunde anpassas efter verksamhetens önskemål och behov. För bolaget var det viktigt att skapa en modern kontorsmiljö samtidigt som återbruk skulle stå i fokus.

– Vi trivs hur bra som helst i Node. Lokalerna är jättefina och fräscha. Nu så här fyra månader in har vi bott in oss och det märks att många i personalen uppskattar att det är stort och luftigt, avslutar Thomas Karlsson.