Andreas Holmqvist, platschef för Eatery i Lund.

Wihlborgs lokaler – ett självklart val när Eatery expanderade söderut

Den välkända restaurangkedjan Eatery är ett välkommet tillskott i våra fastigheter på Mobilvägen i Lund.
Vi märker att Wihlborgs är ett företag som satsar och därför känns det extra bra att hyra in oss i deras lokaler, säger Andreas Holmqvist, platschef för Eatery i Lund.

I augusti 2021 expanderade restaurangkedjan Eatery söderut. Tidigare har bolaget främst varit verksamt i Stockholmsregionen, men numera återfinns restaurangerna på flera ställen i Skåne, bland annat i Cube i Ideon Science Park i Lund. Här driver Eatery restaurang, café och konferensverksamhet tillsammans med oss på Wihlborgs.

Eatery bedriver restaurang i fastigheten Cube på Mobilvägen i Lund.

När Eatery först letade efter nya lokaler var det framför allt storleken och kvaliteten på köksutrustningen som avgjorde etableringen i just Cube.

– Wihlborgs lokaler är väldigt bra utformade för den verksamheten som vi driver. En del av den består ju av skolmat för gymnasieskolor i närområdet och då krävs det ett kök som är stort och rejält. Bara i restaurangen erbjuder vi idag 300 sittplatser, vilket är jätteroligt. Dessutom är Ideon Science Park en företagspark som vi verkligen vill etablera oss i, säger Andreas Holmqvist.

Modernt med mycket utrymme
Med över 2 000 arbetsplatser erbjuder Cube en innovativ kontorsmiljö mitt i Ideon Science Park. Samtliga lokaler har centralt belägna entréer med mycket ljusinsläpp och rymliga mötesrum. Nyligen öppnade Eatery även upp ett nytt café i fastigheten bredvid, Node, där tanken är att erbjuda fika och frukost både on-the-go och för dem som vill slå sig ned.

I grannfastigheten Node huserar det nyöppnade Eateryfiket, och i Cube finns Eaterys konferensanläggning.

– Vi vill att caféet ska vara en naturlig passage för alla som kommer till området, att det ska vara en levande miljö och en trevlig atmosfär att vistas i, säger Andreas Holmqvist innan han avslutar:

– Vi är väldigt glada att det blev just Wihlborgs lokaler som vi breddade verksamheten i. Vår dialog har fungerat utmärkt och vi märker att de är lika måna som vi om att allt ska fungera bra.