Wihlborgs tilldelas rating A i årets ESG100-rapport

Wihlborgs tilldelas rating A i årets ESG100-rapport

När Position Green presenterar årets ESG100-rapport med en ranking av de 100 största börsnoterade företagens ESG-arbete är vi på Wihlborgs stolta över att ha tilldelats rating A.

Ratingen innebär:

• Utmärkt rapportering i linje med best practice.
  • Bra beskrivning av materialfrågor och prestanda inom dess områden.
  • Tydlig strategi och specifika, kvantifierbara mål.

”Det är verkligen roligt att vårt systematiska och långsiktiga arbete att förstärka ESG-kommunikationen ger resultat och uppmärksammas. Det visar på vikten av att lyssna på och ta till sig återkoppling från investerare och analytiker. Vi är angelägna om att bibehålla en hög kvalitet i vår ESG-rapportering även framöver”, säger Fredrik Ljungdahl, ESG-controller på Wihlborgs.

Om ESG100-rapporten

Position Greens ESG100-rapport undersöker i vilken utsträckning de 100 största börsbolagen i Danmark, Norge och Sverige ger värdefull ESG (Environmental, Social, Governance)-information till relevanta och intresserade beslutsfattare av både finansiellt och icke-finansiellt slag.

Ta del av rapporten

Här kan du läsa mer om Wihlborgs ESG-arbete