"Sammetsmjukt vin utmärkt till pastan!" = Allegrini Valpolicella Superiore!

"Sammetsmjukt vin utmärkt till pastan!" = Allegrini Valpolicella Superiore!

Från den världsberömda amarone-producenten Allegrini kommer Allegrini Valpolicella Superiore - Ett riktigt fynd enligt Aftonbladets Mischa Billing som ger vinet betyget +++++ Toppklass!

I gårdagens (26/8-2012) Aftonbladet Söndag skrev Mischa Billing:
"Mitt tips är att du på studs köper en låda. Allegrini valpolicella superiore 2010 är ett av de viner som jag alltid har några flaskor hemma av. Inte för att jag lagrar vinet, nej, jag har dem hemma för att de ganska omgående ska drickas upp.

Det finns en del saker jag måste ha i mitt skafferi som bra olivolja, ett gott salt, persilja, ägg, popcorn, en klase tomater och så är det då ett antal viner som också ska finnas till hands när andan faller på.
Allegrini valpolicella superiore 2010 är sammetsmjukt varmt med kryddor, svarta körsbär och choklad. Dessutom är det ett vin som faller de flesta i smaken. Jag dricker vinet i stora klunkar tillsammans med min, sedan barnsben, stora favoriträtt spagetti med köttfärsås. Jag river rejält med parmesan över och vid sidan har jag olivolja med salt som jag doppar bröd i.
    PS. Det finns ett boxvin som heter Allegrini 2011(nr 2309) 249 kr som också är helt ok. DS."

Allegrini Valpolicella Superiore har även fått fina betyg från andra:
Sex prickar! Svenska Dagbladet
FYND!
Allt om Mat
Bästa köp!
Allt om Vin
+++ FYND! Dagens Nyheter

Allegrini Valpolicella Superiore 2010 kommer från Valpolicella i Italien, kostar 99 kr och har artikelnummer 6010. Vinet är gjort av 70% Corvina Veronese, 25% Rondinella och 5% Oseleta.

Har du frågor om någon av våra produkter? Kontakta oss på 08-660 84 16 eller info@thewineagency.se. Du kan också besöka vår hemsida www.thewineagency.se.