Mitt Kök mässan - Speed tasting - möt 8 av vinvärldens stjärnor på 32 minuter!

Besök vår monter 13:41 på Mitt Kök och testa Speed Tasting! Snabba och heta möten med vinvärldens stjärnor! Det behövs inte många sekunder förrän du känner om den rätta, pirrande känslan infinner sig. Det vet alla som provat på speed dating. Och det är med vin som med människor. Testa dina känslor för riktigt goda viner och möt stjärnorna som skapat dem:

Francesco Ricasoli, Barone Ricasoli Italien
Marilisa Allegrini, Allegrini Italien
Leonardo Pizzolo, Valle Reale Italien
Giorgio Flessati, Viña Falernia Chile
Jean Francois Clouet, André Clouet Franrkike
Francois Lurton, Francois Lurton Frankrike
Rodolphe Peters, Pierre Peters Champagne
Elena Ciurletto, Orion Wines/Paolo Leo Italien
Kevin Arnold, Waterford Estate Sydafrika
Antonio Soares Franco, José Maria da Fonseca, Portugal

Välkommen att boka Speed Tasting här redan nu för att försäkra dig om plats! Platserna är mycket begränsade så boka redan idag!

Bakom premiären för Speed Tasting ligger vinimportörerna WineWorld och The Wineagency. Du får möta utvalda vinmakare i absolut toppklass och testa deras viner i en virvlande resa runt vinvärlden. Under en halvtimme sitter du lugnt vid ditt bord medan vinkändisarna hälsar på med sina viner. Tre minuter har var och en till sitt förfogande, sedan ljuder gonggongen och nästa står på tur. Du behöver bara låta dig svepas med av deras passion och kunnande i det ena laddade mötet efter det andra.Blir det kärlek vid första ögonkastet? Väcker det intensiva mötet lusten efter mer? Du minns väl hur det står i visan: Underbart är kort!

Speed Tasting kostar 100 kronor och äger rum mitt i vår stora monter 13:41. Där kan du anmäla dig och betala över disk om du vill vara med. Då får du besked om starttiden för just din Speed Tasting. Vill du försäkra dig om en plats  redan nu bokar du enkelt via mässans hemsida och betalar via nätet. Där hittar du också detaljerad information om våra övriga arrangemang. Totalt finns tio världskända vinproducenter på besök hos oss – en helt unik laguppställning! Åtta av dem deltar i varje Speed Tasting i ett rullande schema. Alla har ett gemensamt: De älskar sitt vin! Låt dem dela med sig av kärleken och testa vår Speed Tasting!

• prova vin
  • vinprovning
  • speed tasting
  • goda köket 2012
  • mitt kök
  • mitt kök mässan
  • mitt kök 2012
  • vinprovning mitt kök

• Stockholm

Wineworld är en ung och framgångsrik vinimportör på den Svenska marknaden. Vi som arbetar i företaget har världens alla vinländer som arbetsfält med samma uppdrag: att hitta ett vin som har den kvalitet, prisvärdhet och potential att det kan bli en storsäljare i Sverige.