Handla sista minuten-julklappar via Wolt

Handla sista minuten-julklappar via Wolt

Har det varit ont om tid att förbereda julklappar? Ingen fara – det tar Wolt hand om. För första gången kommer leveransplattformen att hålla öppet på självaste julafton. Köp hem julklappar eller varför inte ett helt julbord.

Dopparedagen närmar sig med stormsteg och för den som inte hunnit med alla julklappsinköp eller som fortfarande väntar på en leverans finns lösningen på leveransplattformen Wolt. Under hela julhelgen kan du köpa både hudvård från Lush, strumpor från Happy Socks eller böcker med leverans direkt hem till dörren. För den som redan ledsnat på julmaten går det även att beställa hem alternativa julbord. Och traditionella för den som önskar. Har det undre lagret i Aladdinasken redan tagit slut innan Kalle Anka? varför inte komplettera med matvaror från livsmedelsbutiker.

Som en del av företagets satsning på detaljhandeln med mål att erbjuda upplevelsen av att ha ett helt köpcentrum i fickan tar Wolt nu in Happy Socks på sin plattform. Nu hittar stockholmare färgglada strumpor i alla storlekar på Wolt. En julklapp som funkar väl för samtliga familjemedlemmar.

Wolt grundades i Helsingfors, Finland, år 2014. Bolaget har idag verksamhet i 23 länder och över 210 städer och serverar mat från ca 55 000 restauranger via mer än 125 000 kurirpartners.

Wolt har sedan starten belönats med flera utmärkelser, såsom Apple Editors’ Choice Winner och “Hottest Startup in Europe” av Wired. Under 2020 korade Financial Times företag till Europas näst snabbast växande bolag alla kategorier (mellan åren 2015-2018). Under 2017 blev företaget nominerat till årets Food Tech-bolag vid Nordic Startup Awards. Bland bolagets investerare märks EQT Ventures och Skype-grundaren Niklas Zennström.