Woody ny officiell partner för ungdomsfotbollen

Woody ny officiell partner för ungdomsfotbollen

Utsedda kandidater kommer att få delta på en heldags seminarium i fotbollens tecken som kommer att innehålla stimulans och kompetenshöjande punkter. Woody kommer även att positionera och exponera sitt varumärke med Svenska Fotbollförbundet och herrlandslaget.

Woody kommer även via Svenska Fotbollförbundet materialleverantör Umbro erbjuda fotbollsföreningarna träningsoveraller (profilerade med Woody) subventionerat till halva priset.
Erbjudandet kommer att marknadsföras av Woodys återförsäljare och Umbros återförsäljarnät och förfrågningar kan fotbollsföreningarna göra hos sin lokala sporthandlare.

- Vi är glada att kunna stödja ungdomsfotbollen i Sverige, som utgör en mycket viktig del även i vårt företags framtid. En del i samarbete mellan Woody Bygghandel och ungdomsfotbollen är att stötta ungdomsledare vilket har många gemensamma nämnare oss i mellan: långsiktigt engagemang, kompetens, kvalitet och inte minst att ha roligt. Vi ser därför fram mot ett långsiktigt samarbete i gemenskap med svensk fotboll, säger Peder Strömqvist, Woody Bygghandel.

- Ungdomstränare ska känna stolthet över sina insatser för svensk fotboll. Woody och SvFF vill med detta samarbete visa uppskattning och uppmärksamma det ideella arbetet som läggs ner av våra ungdomstränare som fostrar nästa generations fotbollsspelare. Vi är därför glada att vi träffat detta avtal med Woody, som därmed stöttar en central del i vår verksamhet, säger Per Widén, utbildningschef på Svenska Fotbollförbundet.

Kontaktpersoner:

Woody Bygghandel
Peder Strömqvist, VD AB Interpares tel: + 46 70 34 00 266
Sofia Fagerberg, Projektledare tel: + 46 76 20 28 680

Svenska Fotbollförbundet
Per Widén, Utbildningschef, tel: + 46 8 735 09 56
Lennart Blom, Marknadsavdelning, tel: + 46 8 735 09 62

Woody Bygghandel är en del av frivillig kedjan Interpares som med över 6 miljarder i omsättning i 105 butiker och är Sveriges ledande kedja med ett tydligt lokalt fokus på profsskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan är uppbyggd av lokalt ägda butiker som samarbetar inom områden såsom marknad, inköp, IT, miljö och utbildning.

Interpares är Sveriges äldsta frivilliga fackhandelskedja och har runt 50 byggmaterialhandlare som Delägare. Dessa kontrollerar 100-talet anläggningar runt om i Sverige, vilket gör Interpares till den största byggmaterialhandelskedjan i landet.

Interpares skall bedriva verksamhet som förbättrar ägarföretagens konkurrenskraft och lönsamhet på kort och på lång sikt. Interpares skall även följa och medverka i utvecklingen inom byggbranschen, och därvid tillvarata delägarnas intressen. Kedjan vänder sig främst till lokala professionella byggbolag men kundkretsen spänner mellan lokala konsumenter till professionella byggbolag på riksplanet.