Jonas Parke, General Manager Hufvudsta Gård Boutique House

Jonas Parke, ny General Manager på Hufvudsta Gård Boutique House

Jonas Parke är ny General Manager på Hufvudsta Gård Boutique House sedan 1 oktober 2023. Han kommer närmast från Lejondals Slott där han jobbat som platschef, men Jonas har ett långt förflutet inom besöksnäringen och arbetat med service, försäljning och revenue management på bland annat Grand Hotel och Elite Hotels.

Jonas ser mycket fram emot att förvalta och vidareutveckla Hufvudsta Gård Boutique House unika produkt. Hufvudsta Gård är en unik konferensanläggning i Stockholm, Solna med 13 mötesrum för mellan 6 och 90 personer och ett kreativt köket där allt lagas på plat med de bästa tänkbara råvarorna, utan tillsatser och konstigheter. Hufvudsta Gård är även känt för sina kreativa matlagningskurser.

- Jag tycker alltid att det är spännande att lära känna nya kollegor, organisationer och delvis nya produkter att arbeta med. Även om jag har jobbat i över 20 år i hotell- och konferensbranschen så tycker jag fortfarande att det är en lika kul att gå till jobbet varje dag. Det som är extra kul med just Hufvudsta Gård Boutique House är att jag nu får möjligheten att arbeta med en, för mig, delvis ny typ av besöksverksamhet; dagkonferenser med ett tillhörande kök av hög kvalitet!

Vilka utmaningar ser du?

- Utmaningarna just nu är främst det ostabila läget i omvärlden. Det är ju till stor del faktorer som är svåra att direkt påverka och då gäller det att vara uppfinningsrik och hitta nya vägar och möjligheter. Här känns det som att Hufvudsta Gård Boutique House ligger helt rätt i tiden med det koncept och den upplevelse som vi har att erbjuda!

Vad tror du att du kan bidra med?

- Jag tror att jag har en hel del att bidra med efter alla mina år i branschen där jag fått möjlighet att se många olika delar av verksamheter, allt från reception, konferens, Revenue Management till att ha det yttersta ansvaret som General Manager. Jag tror och tänker att min styrka ligger i att bygga starka team som kan leverera service av högsta klass.

- Vi är riktigt glada över att ha Jonas Parke i ledarrollen för Hufvudsta Gård, säger Johan Eklund, ägare och VD för Hufvudsta Gård Boutique House och Workation Group. - Jonas kompetens och sympatiska ledarstil passar Hufvudsta väl. Vi har sedan starten 1999 alltid haft mycket bra team i bolaget och nu efter ett par tuffa år sedan pandemin, känner vi att vi är tillbaka igen. Både organisationsmässigt med rätt man/kvinna på rätt plats och med en produkt som vi är riktigt stolta över. Nu ser vi fram emot ett framgångsrikt 2024.